صادرکنندگان می‌توانند 100 درصد ارز صادراتی خود با منشا خارجی را به صورت اسکناس برگردانند

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی در خصوص بازگشت ارز صادراتی سال 1400، صادرکنندگان می‌توانند 100 درصد ارز حاصل از صادرات خود را به صورت اسکناس به کشور بازگردانند.

محمد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا گفت: اگرچه در سال 98 صادرکنندگان امکان بازگشت ارز صادراتی خود به صورت اسکناس را نداشتند؛ اما اکنون بانک مرکزی پذیرفته تا صادرکنندگان 100 درصد ارز حاصل از صادرات خود را به صورت اسکناس به کشور برگردانند.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران افزود: بر این اساس بازگشت ارز صادراتی به صورت اسکناس منوط به رعایت مقررات تعیین شده از سوی بانک مرکزی است.

وی تصریح کرد: مقررات مرتبط با بازگشت ارز به صورت اسکناس هنوز اعلام نشده که امیدواریم هر چه زودتر این مقررات اعلام شود؛ این در حالی است که صادرکنندگان کالا به کشورهای عراق، افغانستان و CIS بیشتر از روش بازگشت ارز به صورت اسکناس بهره می‌گیرند.

لاهوتی گفت: صادرکنندگان می توانند از هر 5 روش اعلام شده از سوی بانک مرکزی اقدام به رفع تعهد ارزی نمایند؛ به این معنا که می توانند از هر 5 روش به صورت ترکیبی استفاده کرده و یا اینکه 100 درصد بازگشت ارز صادراتی خود را با یک روش از این 5 روش به کشور برگردانند؛ این بستگی به شرایط صادرکننده دارد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال