در بازه زمانی 21 فروردین لغایت اسفند 99 صورت گرفت: ایفای ۷۲ درصدی تعهدات ارزی صادرکنندگان

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به آخرین اطلاعات موجود در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ لغایت ۳۰ آبان‌ماه ۹۹ گفت: 70.3 میلیارد یورو صادرات مشمول رفع تعهدات ارزی توسط صادرکنندگان صورت گرفته که با تعدیلات انجام شده، میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان در بازه زمانی مذکور 60.3 میلیارد یورو برآورد شده است.

به گزارش ایلنا از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با بیان این خبر اظهار داشت:  با توجه به فرصت چهار ماهه ایفای تعهدات ارزی، میزان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در بازه زمانی ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ لغایت ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹، برابر 43.5 میلیارد یورو بوده که بر این اساس ۷۲ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان ایفا شده است.

وی‌ مصوبه ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی و ابلاغ بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۰ را حائز اهمیت دانست و افزود: امید می رود با تمهیدات در نظر گرفته شده ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان، سرعت بیشتری را تجربه کند. 

رئیس کمیتۀ اقدام ارزی، بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات را دستورالعملی جامع دانست و ادامه داد: موارد خاص به صورت ویژه در کمیته اقدام ارزی مطرح می‌شود و با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته در اسرع وقت تصمیم‌گیری و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

زادبوم گفت: بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات برآیند نظرات و دیدگاه‌های اعضای کمیته اقدام ارزی در تهران و مراکز استان‌ها بوده و در حال حاضر کمیته اقدام ارزی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور فعال است و پس از بررسی مشکلات و معضلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی صادراتی،‌  به ارجاع موارد جهت تصمیم‌گیری نهایی به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی مستقر در دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران اقدام می‌کند.

 معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در بستۀ ساستی برگشت ارز حاصل از صادرات به اکثر مشکلات صادرکنندگان در بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات اشاره شده و راهکارهای عملیاتی نیز برای آنها ذکر شده است و بر این اساس، صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به مفاد این بسته در خصوص ایفای تعهدات ارزی خود عمل کنند.

وی در پایان افزود: با هدف مساعدت به صادرکنندگان در فرآیند ایفای تعهدات ارزی و همچنین هزینه‌های فراروی آنان در جهت نقل و انتقال وجوه صادراتی، تعدیلاتی در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان صورت گرفته و صادرکنندگان سال‌های ۹۸ و ۹۹ صرفاً متعهد به ایفای تعهدات ارزی خود به میزان ۹۰ درصد ارز حاصل از صادرات هستند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال