معاون وزیر صمت مطرح کرد؛ برنامه ریزی برای توسعه صنایع راهبردی کشور

معاون وزیر صمت گفت: صنایع راهبردی نظیر لوازم‌خانگی، حمل ونقل، نساجی، پوشاک، سلولزی، پتروشیمی، تایر و غیره از جمله بخش‌های تولیدی است که برای توسعه ظرفیت تولید آنها برنامه‌ریزی انجام شده است.

مهدی صادقی‌نیارکی اظهار داشت: برای سال جاری تداوم سیاست‌های تحقق نهضت ساخت داخل با رویکرد توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط واحدهای صنعتی سراسر کشور هدف‌گذاری شده و برای تحقق این مهم در سال جاری، سه میلیارد و۴۰۰ میلیون دلار داخلی‌سازی توسط استان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

 

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به توسعه داخلی‌سازی در صنایع راهبردی نظیر لوازم‌خانگی، خودروسازی، ماشین‌سازی و تجهیزات، مخابرات، تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاهی و غیره، خاطرنشان‌کرد: پارسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار داخلی‌سازی توسط واحدهای صنعتی سراسر کشور با هدایت و راهبری مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی انجام شد.

وی تداوم برگزاری میزهای توسعه و تعمیق ساخت داخل را از دیگر رویکردهای معاونت امور صنایع در سال جاری توصیف کرد و افزود: تاکنون ۱۴ میز تخصصی با هدف به‌هم‌رسانی نیازها و توانمندی‌های صنعتی برگزار شده است و پنجمین میز تخصصی توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو نیز به‌زودی برگزار خواهد شد.

صادقی نیارکی تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این مجموعه برشمرد و افزود: صنایع راهبردی نظیر لوازم‌خانگی، حمل و نقل، نساجی، پوشاک، سلولزی، پتروشیمی، تایر و غیره از جمله بخش‌های تولیدی است که برای توسعه ظرفیت تولید آنها برنامه‌ریزی انجام شده است و در صورت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز، این صنایع با سرعت بیشتری جهش تولید را محقق خواهند کرد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال