تولید 70 درصد پارچه «جین» کشور در خوی

مدیر کارخانجات نساجی خوی گفت: با تکمیل طرح نوسازی خطوط تولید، بخش ریسندگی روزانه به ۳۰ تن و بافندگی به بیش از ۶۰ هزار متر رسید و با تکمیل طرح نوسازی و تجهیز خطوط به دست متخصصان ایرانی، تولید پارچه«جین»مورد نیاز کشور در کارخانجات نساجی خوی به ۷۰ درصد رسید.

 شعبانلویی در بازدید فرماندار و فرمانده سپاه خوی از روند نوسازی، کارخانجات نساجی خوی اظهار داشت: با تکمیل طرح نوسازی خطوط تولید بخش ریسندگی روزانه به ۳۰ تن و بافندگی به بیش از ۶۰ هزار متر رسید و با تکمیل طرح نوسازی و تجهیز خطوط به دست متخصصان ایرانی، تولید پارچه جین مورد نیاز کشور در کارخانجات نساجی خوی به ۷۰ درصد رسید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس ، وی با بیان اینکه این واحد نساجی بعد از اجرای طرح‌های نوسازی و توسعه سالانه ۱۰ هزار   و ۸۰۰ تن انواع نخ و ۲۱ میلیون ۶۰۰ هزار متر انواع پارچه تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند، افزود: به دنبال تحریم‌ها تمام بخش‌ها و خطوط این واحد به دست متخصصان جوان کشورمان نوسازی و تجهیز شد و تولیدات نخ و پارچه در این واحد ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکارخانجات نساجی خوی تصریح کرد: بعد از نوسازی بیش از ۱۵ هزار متر پارچه جین در این واحد تولید می‌شود که این رقم ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

 

شعبانلویی یادآور شد: با بهره برداری از واحد رنگرزی این کارخانجات روزانه ۴۰ هزار متر پارچه خام عادی و جین رنگرزی و به بازار عرضه می شود.

 

وی مجموع سرمایه گذاری در بخش‌های نوسازی و توسعه کارخانجات نساجی خوی را ۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از بخش رنگرزی این واحد برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

 

حسین عباسی فرماندار خوی نیز در بازدید از طرح‌های توسعه بیان کرد: این واحد ظرفیتی بسیار بزرگ در ایجاد اشتغال و تولید در آذربایجان‌غربی است و از تکمیل توسعه بخش ریسندگی این واحد تا پایان سال با بهره برداری از این بخش برای ۵۰۰ نفر دیگر شغل ایجاد می‌شود.

 

خاطرنشان می‌شود کارخانجات نساجی خوی یکی از بزرگترین واحد‌های تولیدی در نوع خود در کشور است که هم اکنون برای بیش از ۱ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است و این واحد بزرگ تولیدی به عنوان صنعت مادر هم اکنون نیاز‌ها و مواد اولیه بیش از ۵۰ واحد دیگر نساجی در کشور را تامین می‌کند.

 

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال