امام جمعه یزد در دیدار با وزیر صمت: وزارت صمت نسبت به ایجاد شهرک پوشاک در همه استان‌ها اقدام کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ایجاد شهرک پوشاک در همه استان‌های کشور اقدام کند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری  در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کارخانجات باید در کنار تولید محصول به تولید ماشین آلات و قطعات مورد نیاز خود نیز بپردازند، اظهار داشت: اگر از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید ماشین آلات و قطعات استفاده شود، ظرف دو سه سال نیاز صنایع کشور به ماشین آلات خارجی برطرف خواهد شد.

 

به گزارش شاتا،  ناصری تاکید کرد: جوانان ما هنوز به خودباوری نرسیده‌اند و این باور باید در جوانان و مهندسان کشور ما ایجاد شود تا بتوانیم شاهد تحول در صنعت باشیم.

 

ناصری افزود: صنعتگران ما باید در زمینه کیفیت و قیمت محصول قابل رقابت تولید کنند و با برای فروش محصولات خود نیز از روش‌های جدید بازاریابی استفاده کنند.

  

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ورود صنایع و معادن به مباحث اجتماعی تاکید کرد: مساجد، امور فرهنگی، افراد بی بضاعت و ... باید از صنایع و معادن بهره‌مند باشند و بتوانند با حمایت مالی آنها به تعالی فرهنگ و دین در جامعه کمک کنند.

 

وی از وزیر صمت خواست: شرایطی فراهم کند تا صنایع و معادن ملزم به ادای دین خود به حوزه فرهنگ باشند و مسئولیت اجتماعی خود را در این زمینه ادا کنند

وی در زمینه خوراک دام تاکید کرد: اگر هر استانی به اندازه نیاز خود اقدام به تولید خوراک دام کند، مشکلات کشور حل می شود و لازم است وزارتخانه های مرتبط، استانها را ملزم به اجرای این مهم کنند.

 

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور ما نیاز به صنعتی زودبازده، پرفروش و با اشتغالزایی بالا دارد، گفت: پوشاک یکی از صنایعی است که نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد ضمن اینکه آب بر نیست و آلایندگی نیز ندارد.

 

 

وی با بیان اینکه اگر هر ایرانی در سال فقط چهار تکه لباس نیاز داشته باشد، سالانه باید 320 میلیون قطعه لباس در کشور تولید شود، افزود: این میزان تولید، برای 10 میلیون نفر اشتغالزایی می کند ضمن اینکه صنایعی همچون ریسندگی، پارچه بافی و حتی کشت پنبه را نیز رونق می دهد.

 

ناصری تاکید کرد: اگر برای هر استان یک شهرک بزرگ پوشاک ایجاد شود و با ارائه آموزش های لازم، پوشاک با کیفیت تولید شود، علاوه بر بی نیاز شدن کشور از واردات پوشاک، برای 10 میلیون نفر از جمله بانوان و فارغ التحصیلان بیکار اشتغالزایی می شود.

 

 علیرضا رزم‌حسینی نیز گفت:  یزد قطب نساجی کشور است و آمادگی داریم که با انجام جانمایی های لازم یک شهرک تخصصی در حوزه پوشاک در این استان راه اندازی نماییم، البته شهرک ایجاد شده باید با در نظر گرفتن زنجیره تامین، تکمیل شود.


وی همچنین با بیان اینکه تحریم ها فرصتی برای ساخت داخل فراهم کرده است، اضافه کرد: در حوزه لوازم خانگی تا 75 درصد و درحوزه خودرو تا 85 درصد ساخت داخل داریم و در حوزه نساجی و پوشاک کارخانجات کشور تا سه شیفت کار می کند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های وزارتخانه در حمایت از ساخت داخل، بیان کرد: واردات 2500 ردیف تعرفه کالا را برای تقویت تولید داخل ممنوع کردیم که با بازگشت برجام نیز این سیاست تداوم دارد و سیاست راهبردی وزارت صمت است.

رزم حسینی همچنین از آمادگی وزارت صمت برای راه اندازی یک مگا شهرک صنعتی در استان یزد خبر داد و بیان کرد: در تبریز 11000 هکتار برای این موضوع در نظر گرفته شده است و استان یزد نیز فضایی تا پنج هزار هکتار را برای این موضوع باید در نظر بگیرد.

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال