افتتاح و بازدید از طرح توسعه واحد تولیدی نخ سیرنگ با سرمایه گذاری ۲۸۳۰ میلیارد ریال توسط وزیر صمت در شهرستان اشکذر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین برنامه خود در سفر به استان یزد، طرح توسعه واحد تولیدی نخ سیرنگ را در شهرستان اشکذر مورد افتتاح قرار داد و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

 این طرح ظرفیت تابندگی سالیانه ۶۰ هزار تن انواع نخ پلی استر، ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن در سال تکسچره نخ پلی استر، ۶۵۰۰ تن در سال دوک مقوایی و ۷۰ هزار تن سالانه نخ فیلامنت نیمه آرایش و کاملاً آرایش یافته را دارد.

 

به گزارش شاتا،این واحد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۳۲ هزار متر مربع در شهرستان اشکذر استان یزد واقع است.

 

برای راه اندازی این طرح توسعه ای در مجموع ۲۸۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت بصورت ۱۳۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۵ میلیون یورو ارزی شده است.

 

تسهیلات ثابت ( ارزی و ریالی) این فاز توسعه ای توسط بانک صنعت و معدن تامین و تخصیص داده شده است.

 

این واحد با دریافت جواز توسعه ای در سال ۹۶ در زمینه تولید انواع نخ پلی استر سفید و رنگی با ظرافت بالا و تابندگی انواع نخ و سیستم تکسچرایزینگ و انواع دوک مقوایی توانسته گام بلندی در تامین مواد اولیه واحدهای نساجی ( حوزه بافندگی) که شامل پارچه مبلی، پرده ای روفرشی، البسه ظریف و... در سطح کشور می باشد، بردارد.

 

این واحد همچنین در راستای صادرات مستقیم به کشورهای ترکیه، عراق، روسیه و ارمنستان به عنوان یک واحد صادرات محور مطرح است.

 

وزیرصنعت، معدن و تجارت همچنین از بخشهای مختلف و خطوط تولید این مجموعه صنعتی و تولیدی بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان روند تولید و مهمترین مسائل و ظرفیت های آن قرار گرفت.

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال