صنایع نساجی از حمایت دولت محروم است

جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: برخلاف صنایع نفتی، پتروشیمی و معدنی، ۸۰ تا ۹۰ درصد صنایع نساجی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و از این رو دولت، باید از صنعت نساجی، بیشتر حمایت کند ولی در واقعیت این اتفاق نمی‌افتد

.


علی جدی،  در پاسخ به این پرسش که صنعت نساجی کشور با مشکلات عدیده ای روبرو است و این مشکلات، ریشه در چه عواملی دارد؟ اظهار داشت: یکی از بارزترین مشکلات صنعت نساجی کشور این است که این صنعت، متولی قوی ندارد تا بتواند با تصمیمات موثر و سازنده، مشکلات موجود را مرتفع کند.

به گزارش تحلیل بازار، وی افزود: وقتی که یک صنعت، ساختاری ضعیف داشته باشد مشکلات عدیده ای برای آن به وجود خواهد آمد؛ صنعت نساجی بعنوان یکی از قدیمی ‌ترین و معروف‌ ترین صنایع کشور از وجود توان بالای متخصصان داخلی برخوردار است ولی این صنعت، حدود ۵ میلیارد دلار واردات غیر قانونی را به خود اختصاص داده است.


نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ترکیه، سالیانه ۱۵ میلیارد دلار صادرات منسوجات نساجی دارد و این میزان از صادرات ترکیه در صنعت نساجی، نزدیک به صادرات محصولات پتروشیمی ایران است ولی ایران، هنوز نتوانسته است از ظرفیت صنعت نساجی به درستی استفاده کند و در زمره واردکنندگان این محصول قرار دارد که نیاز است با اصلاح ساختار، مشکلات تولید کنندگان داخلی، صنعت نساجی برطرف شود.


جدی تصریح کرد: برخلاف صنایع نفتی، پتروشیمی و معدنی، ۸۰ تا ۹۰ درصد صنایع نساجی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و از این رو دولت، باید از صنعت نساجی، بیشتر حمایت کند ولی در واقعیت این اتفاق نمی‌افتد.


وی تاکید کرد: سرانه سرمایه گذاری برای ایجاد هر نفر شغل در صنعت نساجی، یک پنجم صنعت پتروشیمی است و این یک مزیت محسوب می شود و کشور با مشکل بیکاری روبرو است و توجه و حمایت از صنعت نساجی می تواند زمینه اشتغال برای افراد جامعه را مهیا کند.


جدی در ادامه، افزود: قرار گرفتن صنایع نساجی در زمره صنایع کوچک و متوسط، دارای نقاط قوت و ضعف است و نقطه قوت آن این است که این صنعت در سراسر کشور، توزیع و پراکندگی مناسبی دارد و نقطه ضعف آن این است که چون این صنایع کوچک هستند اگر با مشکلی روبرو شوند دسترسی به مسوولان ندارند و با تهدید جدی روبرو می شوند.

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال