تراکنش بانکی اشخاصی چه افرادی چک می‌شود؟

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ایران، از بررسی تراکنش بانکی اشخاصی خبر داد که ۵ میلیارد تومان و بالاتر تراکنش واریزی دارند.

امیدعلی پارسا، رییس کل سازمان امور مالیاتی گویا حکایت از این دارد که برای عملکرد سال ۹۴ تراکنش های واصله اشخاص با مبالغ واریزی ۵ میلیارد تومان و بالاتر قابلیت رسیدگی خواهد داشت .

وی افزود: هرچند بخشنامه یا دستورالعملی در این خصوص تنظیم و صادر نشده ولی احتمالا در راستای بخشنامه مورخ 31/1/99 (نحوه رسیدگی به اطلاعات مالی و پولی از جمله تراکنش های بانکی) از جمله اختیارات کمیته موضوع بند ۱ آن ، بنا بر این باشد که اشخاص دارای این میزان تراکنش، جهت رسیدگی انتخاب شوند.

این را هم بدانیم که اخیرا احکام رسیدگی به این دسته از پرونده برای عملکرد سال ۱۳۹۴ برای ماموران منتخب با صلاحیت حرفه ای صادر شده است.

البته ایرادهای عمومی وارده به رسیدگی تراکنش های قبل از سال ۹۵ ، همچنان برقرار بوده و پرونده های مالیاتی بسیاری مودیان که برایشان برگه های مالیاتی ناشی از تراکنش های بانکی برای سال ۱۳۹۳ صادر شده در گیر و دار مراجع حل اختلاف مالیاتی می باشد و یقینا در ادامه تا دیوان عدالت اداری هم ادامه خواهد داشت.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال