امکان برندسازی در کفش ورزشی در ایران وجود دارد؟

علی لشگری با اشاره به سهم بالای صنعت نساجی و پوشاک در ارزش تولیدات صنعتی می‌گوید: این دو صنعت در کنار سه گروه دیگر از صنایع به عنوان صنایع راهبردی مد نظر قرار گرفته اند و تدوین برنامه راهبردی برای این صنایع در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

توانمند کردن بخش تولید را می توان یکی از راهکارهای رسیدن به صادرات غیر نفتی دانست، مسیری که می تواند روند توسعه این بخش را شتاب دهد و علاوه بر حضور در بازارهای جهانی می تواند زمینه برندسازی را برای این دو صنعت فراهم کند. اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که برنامه های اینچنینی تا چه میزان می تواند گره گشای مشکلات صنایع باشد و چالش های بنگاههای تولیدی را کاهش دهد؟

در این خصوص علی لشگری عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران در گفت و گو با «اقتصادنیوز» با اشاره به سهم بالای صنعت نساجی و پوشاک در ارزش تولیدات صنعتی می گوید: این دو صنعت در کنار سه گروه دیگر از صنایع به عنوان صنایع راهبردی مد نظر قرار گرفته اند و تدوین برنامه راهبردی برای این صنایع در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

براساس هدف گذاری صمت، برنامه ریزی راهبردی برای این صنایع متناسب با ظرفیت های موجود در سه بخش «توسعه بازار داخلی، خارجی وارتقاء توانمندی های نیروی شاغل در این صنایع با همکاری تشکل های تخصصی و صنایع پیشران» صورت خواهد گرفت؛ هدف گذاری که در راستای افزایش توانمندی این گروههای صنعتی پیش بینی شده است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال