رونمایی از پورتال جدید سازمان توسعه تجارت ایران
تعداد بازدید :
1114
تاریخ انتشار :
۱۳۹۹/۱۰/۳۰
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در مراسم روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ملی صادرات و نام بردن از صادرکنندگان بهعنوان سربازان جبهه جنگ اقتصادی؛ اظهار کرد: بدون شک هیچکس دقیقاً اطلاع ندارد که صادرکنندگان در شرایط فعلی چه فداکاری میکنند.
به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم افزود: از زمان حضور رزم حسینی در وزارت صنعت؛ معدن و تجارت دو سیاست مهمی که دنبال شده است یکی معطوف به فراوانی کالاها بوده و دومی تسهیل فرآیند برگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان که خوشبختانه مورد دوم از آبان ماه سال جاری با بخشنامه تهاتر ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان آسانتر شده است و با مصوبه تکمیلی هیات دولت در هفتههای آتی هم این فرایند شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
زادبوم در ادامه به تشریح مهمترین سیاستها و اهدافی پرداخت که در وزارت صنعت معدن و تجارت پیگیری میشود.
وی در همین زمینه تمرکز بر بازارهای صادراتی کشورهای همسایه را بهعنوان اولویت اول وزارت صنعت عنوان کرد و گفت: ۱۵ کشور همسایه ایران و همچنین کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در صدر بازارهای صادراتی کشور قرار دارند.
زادبوم با تأکید بر اینکه خام فروشی یکی از مهمترین چالشهای صادرات است خاطرنشان کرد: خام فروشی فرایندی نیست که بخواهیم یکدفعه جلوی آن را بگیریم. بلکه باید در بلندمدت برای این موضوع برنامهریزی کنیم.
وی عارضهیابی صادرات در کارگروههای مختلف وزارت صنعت معدن تجارت با همکاری بخشهای خصوصی و بانک مرکزی، تشکیل شوراهای ویژه جهت توسعه همکاریهای بینالمللی، توسعه موافقتنامههای تجارت ترجیحی و آزاد، همکاری و حضور در نهادهای بینالمللی و آموزش جوانان و تجار برای ورود به بازارهای بینالمللی را از دیگر مهمترین برنامههای وزارت صنعت عنوان کرد که در حال پیگیری است.
زادبوم در پایان سخنرانی خود از پورتال سازمان توسعه تجارت رونمایی و تأکید کرد که این سامانه پل ارتباطی مؤثری بین سازمان توسعه تجارت و فعالان اقتصادی است تا فعالان اقتصادی در کمترین زمان ممکن سؤالات خود را بیان و پاسخ آنها را دریافت کنند.