تصمیمات نامتعارف بانک مرکزی سبب کاهش صادرات فرش ماشینی کاشان شد

رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درصدی صادرات در قطب تولید فرش ماشینی کشور گفت: تصمیمات نامتعارف بانک مرکزی کاهش صادرات فرش ماشینی را به دتبال داشت.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمود تولایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان کاشان ضمن اشاره به پیشینه و سابقه تأسیس اتاق بازرگانی شهرستان کاشان اظهار داشت: 137 سال از تأسیس اتاق بازرگانی کاشان می‌گذرد و در طول این سال‌ها خدمات مختلفی به فعالان اقتصادی ارائه شده است.

وی نقش اتاق بازرگانی را نقش مشاور برای سه قوه دانست و افزود: تشکل‌های اقتصادی و صنعتی خصوصی در شهر و کشور و فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله وظایف اتاق بازرگانی است و منطقه کاشان نیز با وجود 22هزار واحد صنفی و اشتغال بیش از 95هزار نفر یکی از مناطق فعال حوزه اصناف نسبت به جمعیت است.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان کاشان ضمن اشاره به فعالیت قابل توجه گمرک شهرستان کاشان ابراز داشت: گمرک کاشان یکی از واحدهای فعال در کشور است و از لحاظ نیروی انسانی کمبود ندارد اما متأسفانه از نظر زیرساختی در سطح بسیار پایینی قرار دارد که لازم است بیش از پیش به آن رسیدگی شود.

وی ضمن اشاره به تخصیص 20 هکتار زمین به گمرک کاشان در شهرک صنعتی امیرکبیر این شهرستان با رایزنی‌های صورت گرفته گفت: 70 گمرک در سطح کشور وجود دارد در حالی که گمرک کاشان از 15 استان کشور جایگاه بهتری دارد و از این رو لازم است تا رسیدگی بیشتری به این واحد صورت پذیرد.

تولایی ضمن اشاره به تولید قابل توجه فرش در منطقه کاشان تصریح کرد: کاشان رتبه نخست در تولید فرش ماشینی را دارد و به قطب تولید فرش ماشینی کشور شهرت دارد اما با شیوع کرونا و به وقوع پیوستن پیش آمدهای مختلف صادرات فرش در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

وی تصمیمات نامتعارف بانک مرکزی و برخی اعمال محدویت‌ها را از مهمترین دلایل کاهش صادرات فرش دانست و تأکید کرد: این موضوع باعث شده است تا تولیدکنندگان فرش که برای صادرات به مستقیم عمل می‌کردند محصولات خود را به واسطه بفروشند و آنان فرش را صادر می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان با بیان اینکه کاهش صادرات فرش باعث شده تا رتبه نخست این محصول تحت‌الشعاع قرار گرفته و میلگرد جایگزین آن شود، افزود: ورق‌های فولادی، لوله‌های چدنی، عرقیجات و گلاب، داروهای گیاهی، سیم مسی، ظروف آشپزخانه، مواد شوینده، ماهی زینتی و کولر آبی از دیگر محصولات صادراتی کاشان به بیش از 70 کشور دنیا است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال