حسینی‌کیا: 70 درصد ارز وارد بازار فرعی شد

تعداد بازدید : 430
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۱۴

عضو کمیسیون صنایع مجلس، از معضل قاچاق پوشاک و خروج ارز حاصل از آن انتقاد کرد و اظهار داشت: 70 درصد ارز، وارد بازار فرعی مثل صرافی و... شده و 30 درصد وارد بازار اصلی برای واردات شده است. این‌ها باعث می‌شود که قاچاق خصوصا در عرصه پوشاک، بیشتر شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس، از معضل قاچاق پوشاک و خروج ارز حاصل از آن انتقاد کرد و اظهار داشت: 70 درصد ارز، وارد بازار فرعی مثل صرافی و... شده و 30 درصد وارد بازار اصلی برای واردات شده است. این‌ها باعث

سید جواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع مجلس، پیرامون قاچاق در صنعت پوشاک و تاثثیری که در خروج ارز از کشور دارد، به بازارنیوز گفت: یکی از مشکلات ما این است که نظام تولید و توزیع ما تکلیفشان مشخص نیست. یکی از راهکار‌های جلوگیری از قاچاق، راه اندازی سامانه تجارت است که باید راه اندازی شود که بتواند از تولید تا توزیع را رصد کند.
وی افزود: نکته دوم ثبت سفارش هاست. ثبت سفارش‌ها برا واردات در حوزه پوشاک باید متناسب با تولید داخل باشد که این نکته هم رعایت نمی‌شود. این هم از مشکلاتی است که باید برای آن فکر کرد.
حسینی‌کیا از عدم بازدارندگی قوانین در حوزه قاچاق انتقاد کرد و اظهار داشت: قوانین ما بازدارنده نیستند. قوانین باید طوری تنظیم شده باشند که با قاچاقچی، به شدت برخورد شود.
حسینی کیا با ابراز تاسف از ضعف نظارت دولت در حوزه قاچاق پوشاک، اظهار داشت: سیستم دولتی نظارتی ندارد. یک نفر ارز برای یک کالا دریافت می‌کند، ولی به جای آن کالای دیگر وارد می‌کند. این هم از مشکلات ماست.
بیشتر بخوانید:
شهریاری: ارز ثروت ملی است، نباید شکلات و لباس زیر وارد کرد/ تامین ارز دارو سخت است
عضو کمیسیون صنایع مجلس، یکی از مشکلات دیگر این صنعت را عدم مشخص بودن سیاست دولت عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست دولت در حوزه پوشاک مشخص نیست. در تمام ادوار گذشته نگاه بر این بوده که 70 درصد ارز را دولت در بازار اصلی هزینه کند، 30 درصد را در بازار فرعی؛ اما در این دولت برعکس این ماجرا رخ داده است. 70 درصد ارز، وارد بازار فرعی مثل صرافی و... شده و 30 درصد وارد بازار اصلی برای واردات شده است. این‌ها باعث می‌شود که قاچاق خصوصا در عرصه پوشاک، بیشتر شود.
حسینی‌کیا مشکل برندینگ کالا‌های ایرانی را از دیگر عوامل استقبال کم به آن‌ها و اشتیاق برای قاچاق پوشاک دانست و اظهار داشت: در بحث پوشاک، بحث برندینگ مطرح است که در آن زمینه خوب کار نکردیم و نتوانستیم برای مطرح کردن برند‌های ایرانی، خوب تبلیغات کنیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان تاکید کرد که همه این موارد دست به دست هم داده و معضلی را برای در صنعت پوشاک کشور ایجاد کرده است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال