معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت: حضور برندهای پوشاک خارجی در مراکز تجاری تهران کمرنگ شد
تعداد بازدید :
432
تاریخ انتشار :
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش هفت هزار مترمربعی متراژ حضور برندهای خارجی پوشاک در مالهای بزرگ تهران از ابتدای امسال تا پایان آبانماه خبر داد و افزود: برندهای باکیفیت ایرانی جایگزین این برندها از جمله تولیدات ترکیه شدهاند.
سیدمرتضی میرمحمدی خاطرنشانکرد: ممنوعیت واردات پوشاک و افزایش نرخ ارز سبب شده تا انگیزهای برای استفاده از پوشاک داخلی ایجاد شود و به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی نیز به بهبود کیفی تولیدات خود توجه کردند.
به گزارش ایرنا، وی گفت: این دستاورد با تامین ماشینآلات و فناوری روز از جمله فناوری ریسندگی مستقیم الیاف بلند و ریسندگی الیاف پنبهای، همچنین ورود ماشینآلات مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تحقق یافته است؛ با وجود تحریمها، سرمایهگذاری خوبی در این حوزه انجام شده است.
رشد تولید و صادرات پوشاک
معاون مدیرکل نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت افزود: در ۹ ماهه امسال ۲۷۷ هزار تن پوشاک در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۰ درصدی نشان میدهد.
وی یادآورشد: آخرین آمار صادرات پوشاک اخذ شده از گمرک مربوط به نیمه نخست امسال است که ۲۹ میلیون دلار بوده و در مقایسه با نیمه نخست پارسال رشد ۱۵ درصدی داشته است.
این مسوول بیانداشت: امسال صادرات پارچه از نظر وزنی نیز روندی افزایشی داشته و با رشد ۱۲ درصدی به پنج هزار و ۶۰۰ تن رسیده است.
وی درخصوص تامین پوشاک شب عید نیز گفت: با توجه به کاهش قدرت اقتصادی مردم در ماههای گذشته و در نتیجه کاهش مصرف پوشاک از یک سو و افزایش تولید از سوی دیگر، برای تامین پوشاک در ایام پایانی سال هیچ مشکلی وجود ندارد.
میرمحمدی در ادامه با استناد به آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری قاچاق پوشاک به کشور در یک سال گذشته (از ۲.۲ میلیارد دلار به ۱.۸ میلیارد دلار) اشاره کرد.