ضرورت تدوین برنامه راهبردی صنعت نساجی و پوشاک با مشارکت تشکل ها

تعداد بازدید : 476
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۹

سرپرست معاونت امور صنایع در نشست با فعالان و تولیدکنندگان صنعت پوشاک خواستار تهیه برنامه راهبردی کوتاه مدت و میان مدت برای این صنعت اشتغال زا با مشارکت تشکل ها شد وگفت: صنعت نساجی و پوشاک با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در آن نیازمند تدوین برنامه ای با ترسیم چالش ها و دور نمای این صنعت است.

مهدی صادقی نیارکی در نشست با فعالان، تولید کنندگان و اعضای انجمن های پوشاک با اشاره به ضرورت تامین منابع مورد نیاز واحد های صنعتی و صنفی گفت: می توان از این فرصت استفاده کرد و در نشست های کارشناسی با تمامی فعالان و اتحادیه های پوشاک بسته ای را برای منابع مالی پوشاک برای استفاده از قانون تبصره 18 ارائه داد.

 

به گزارش شاتا، وی همچنین متذکر شد: در قانون تبصره 18 نیز تمهیداتی برای نوسازی، بازسازی و بهسازی واحد های تولیدی در نظرگرفته شده است.

 

صادقی نیارکی همچنین درخصوص رفع مشکلات گمرکی پیشنهاد داد: نشست های دوره ای آسیب شناسی مشکلات و ترخیص کالای پوشاک با گمرکات بسیاری از مشکلات را می توان با دستورهای اداری حل کرد.

 

وی همچنین گفت: براساس تمهیداتی که گمرک در نظرگرفته اند و در جلسه از سوی نماینده این سازمان اعلام شد ، اگر کالایی تمامی مجوزها را داشته باشد در 3 روز کاری ترخیص می شود.

 

سرپرست معاونت امور صنایع نیز به تسهیلاتی که گمرکات ارائه کرده اند و می توان از آنها استفاده کرد اشاره و گفت: بسته های حمایتی، ترخیص نسیه، ترخیص با ضمانت بانکی، ترخیص درصدی و.. از جمله تسهیلاتی است که گمرکات برای واحد های صنعتی و تولیدی در حوزه ترخیص مواد اولیه در نظر گرفته است.

 

وی به بازدید خود از نمایشگاه‌های پوشاک و نساجی نیز اشاره کرد و گفت: دستاوردهای این نمایشگاه حاکی از رشد و خود شکوفایی صنعت نساجی و پوشاک کشور است که توانسته است تولیدداخل را در سطحی بالاتر از مشابه نمونه های خارجی برساند.

 

وی همچینن به لزوم تسهیل امور و تسریع در مقررات زدایی در صنعت کشور از جمله صنعت پوشاک اشاره کرد و گفت: صنعت نساجی جز هویت ملی ماست و سابقه ودیرینه زیادی در کشور ما دارد.

 

صادقی نیارکی به سرانه زیاد تولید اشتغال صنعت پوشاک اشاره کرد. او با اشاره به اینکه سرانه مصرف پوشاک در کشور 17 متر پارچه است گفت: همه زنجیره تامین این صنعت از ماشین الات ، مواد اولیه، محصولات و ... باید در کنار هم باشند تا زنجیره ارزش تولید داخل به حد مطلوب تری برسد.

 

وی همچین به ایجاد شهرک های تخصصی اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک های تخصصی پوشاک یکی از سیاست های وزارت صمت است و از این رو در تعامل با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در آینده ای نزدیک شاهد ایجاد شهرک های تخصصی و صنعتی پوشاک خواهیم بود.

 

وی همچنین گفت: برنامه هدف در صنعت نساجی و شناسایی قوانین و مقررات در حوزه برند سازی صنعت پوشاک از جمله مسائلی است که در تعامل با اتحادیه ها و انجمن های این صنعت می تواند به برنامه اجرایی مشترکی رسید.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال