ایران‌تکس و ایران مد 98 به روایت آمار

تعداد بازدید : 793
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۹/۲۷

نگاهی به آمار تعداد شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی و متراژ نمایشگاه‌های ایران‌تکس و ایران مد 98

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی که  با نظارت انجمن صنایع نساجی ایران و همکاری جامعه متخصصین نساجی ایران و انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین‌آلات و قطعات نساجی ایران توسط شرکت سامع پاد نوین به مدت چهار روز( 18 لغایت 21 آذر98)  برگزار شد، توانست 186 شرکت داخلی و 59 شرکت خارجی را در خود جای دهد.


 کل فضای سرپوشیده ( ناخالص) ایران‌تکس امسال، 22 هزار و 988 هزار متر مربع، متراژ (مفید) سرپوشیده داخلی آن 79/11433 متر مربع و متراژ مفید سرپوشیده ارزی 1048 متر مربع بود.


از کشورهای حاضر در این رویداد صنعتی می‌توان به چین، هند، ترکیه، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، استرالیا و اوکراین اشاره کرد.


شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در سالن 38 به ارائه ماشین‌آلات نساجی، ماشین‌های گردباف، چرخ خیاطی، ماشین‌های گلدوزی، دوخت و برش، مشاوره و خدمات مهندسی، تشکل‌های نساجی، مجلات تخصصی و تکنولوژی نانو پرداختند، سالن 40 نیز به نمایش ماشین‌های دوخت و برش و مواد اولیه، سالن Bو A 44به ارائه انواع الیاف اختصاص داشت.


در سالنB وA 41 انواع نخ و کالای خواب و منسوجات خانگی و در سالن 35 رنگ و مواد اولیه به نمایش درآمدند.


نگاهی به آمار نمایشگاه ایران‌تکس سال 97 نشان می‌دهد که متراژ کل نمایشگاه در سال گذشته 19874 متر مربع بود در حالی‌که ایران‌تکس امسال رشدی 15 درصدی را تجربه کرد و به رقم 22988 رسید؛ همچنین تعداد شرکت‌های داخلی از 148 شرکت با 25 درصد رشد به 186 شرکت رسید اما در تعداد شرکت‌های خارجی، شاهد افت قابل توجهی هستیم به‌طوری‌که از 101 شرکت خارجی در سال گذشته به 59 شرکت خارجی در سال 98 کاهش یافته است.


متراژ کل شرکت‌های داخلی نیز با 39 درصد رشد نسبت به سال گذشته از 14/8049 متر مربع به 79/11433 متر مربع رسیده است اگرچه افت متراژ شرکت‌های خارجی از 1661 متر مربع به 1048 متر مربع را نباید فراموش کرد.


در مجموع آمارها بیانگر استقبال گسترده و بیشتر شرکت‌کنندگان داخلی در مقایسه با شرکت‌های خارجی هستند که شاید مهم‌ترین دلیل این عدم استقبال را می‌توان در تحریم‌های بین‌المللی ایران و دشواری‌های تعاملات تجاری و مالی دانست. 

 

ایران مد به روایت آمار


هفتمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران که با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران و بنیاد ملی مد ولباس اسلامی ایرانی در سالن‌های B وA 38 و B وA 41 برگزار شد، با نظارت و همکاری اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، انجمن صنایع پوشاک ایران و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران توانست 118 شرکت داخلی را در گروه‌های کالایی پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه و پارچه لباسی دور هم جمع کند.


کل فضای سرپوشیده(ناخالص) ایران مد 11705 متر مربع، متراژ (مفید) سرپوشیده داخلی 5/7319 متر مربع و متراژ (مفید) سرپوشیده خارجی 92 متر مربع بود.


تنها شرکت‌کننده خارجی ایران مد از کشور چین بود و این نشان می‌دهد نمایشگاه ایران مد، در جذب شرکت‌کنندگان خارجی به دلایل مختلف عملکرد چندان قابل توجهی نداشته و تمام تمرکز خود را بر ارائه توانمندی‌های تولیدکنندگان پوشاک ایرانی گذاشته است.


در صورت مقایسه ایران مد امسال با مشابه سال گذشته متوجه می‌شویم که در بخش متراژ کل نمایشگاه، رشد 40 رشدی را تجربه کرده و از 5/8384 متر مربع به 11705 متر مربع رسیده است. تعداد شرکت‌های داخلی نیز از 69 شرکت به 118 شرکت رسیده که بیانگر رشد 68 درصدی است. در زمینه شرکت‌های خارجی نیز ایران مد سال گذشته، موفق به جذب شرکت‌کننده خارجی نشد در حالی‌که امسال دو شرکت از چین در ایران مد حضور داشتند.


متراژ کل شرکت‌های داخلی نیز از رقم 20/4728 متر مربع به 5/7319 متر مربع افزایش یافت و به این ترتیب به رشدی 53 درصد دست یافت.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال