پوشاک ایرانی برای حضور ‌در بازار جهانی نیاز به برندسازی دارد

تعداد بازدید : 470
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۸/۸

نایب رئیس اتاق اصناف کشور ساماندهی حوزه مد و لباس را از اهداف مهم این نهاد اعلام کرد و گفت: پوشاک ایرانی برای مقابله با کالای مشابه خارجی و تقویت حضور خود در بازار به برندسازی نیاز دارد.

جلال‌الدین محمد شکریه با بیان اینکه جهت تحقق ساماندهی مد و لباس در کشور باید مؤلفه‌های زیادی را در دستور کار قرار دهیم اظهار داشت: یکی از این شاخصه‌ها، برندسازی است که می‌تواند توان رقابت پوشاک ایرانی را در برابر پوشاک خارجی به مقدار قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

 

نایب رئیس اتاق اصناف کشور؛  آموزش، اعطای تسهیلات بانکی، حمایت دولت از واحدهای صنفی و ورود ماشین‌آلات لازم را از جمله نیازهای اساسی فعالان صنعت پوشاک خواند و عنوان کرد: ساماندهی مد و لباس در کشور نیازمند تحقق مؤلفه‌های یاد شده است و با بسترسازی جهت اجرای آن‌ها دستیابی به این هدف نیز ممکن می‌شود.

 

به گزارش اتاق اصناف ایران، شکریه فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف را از دیگر شاخصه‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه مد و لباس دانست و گفت: مردم با خرید پوشاک ایرانی در حقیقت به تولیدکنندگان داخلی امکان ادامه فعالیت و رقابت در بازار را می‌دهند البته فعالان صنعت پوشاک کشور نیز با ارتقاء کیفیت محصولات خود می‌توانند مردم را به امر خرید ترغیب کنند.

 

رئیس اتاق اصناف استان گیلان جلوگیری از خروج ارز از کشور و بی‌نیاز شدن به واردات کالاهای مشابه خارجی در حوزه پوشاک و لباس را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: استعدادهای بسیار خوب و ذی‌قیمتی در حوزه مد و لباس، طراحی و تولید انواع پوشاک در سطح کشور وجود دارد که هنوز از آن استفاده‌ بهینه‌ای نشده است.

 

وی ارائه تسهیلات بانکی و تبدیل واحدهای صنفی کوچک تولید انواع پوشاک به واحدها و صنایع تولیدی بزرگ‌تر را به عنوان یک ضرورت مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: برندسازی و کدینگ کردن کالاها در بخش پوشاک زنانه و مردانه باید در دستور کار قرار گیرد و اتاق اصناف کشور نیز در همین رابطه به نوبه خود برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهد.

 

نایب رئیس اتاق اصناف کشور حضور چند برند ایرانی تولیدکننده انواع پوشاک ورزشی در میادین‌ بین‌المللی را نشانه وجود استعدادهای برتر کشور در حوزه مد و لباس عنوان کرد و اظهار داشت: بحث برندسازی پوشاک نباید تنها به صنایع بزرگ محدود شود بلکه باید آن را در حوزه صنایع و واحدهای تولیدی کوچک‌تر نیز فعال کنیم.

 

شکریه از وجود طراحان بسیار خوب و خوش‌فکر در سطح کشور که با الگوها و طرح‌های جدید و مطابق با ضوابط و چارچوب‌های اسلامی خود می‌توانند به ساماندهی بحث مد و لباس کمک کنند سخن گفت و تصریح کرد: البته این موضوع تنها با ارائه طرح‌ عملیاتی نمی‌شود و دولت به عنوان یک دستگاه اجرایی باید به این حوزه ورود کند.

 

رئیس اتاق اصناف استان گیلان تسهیل در امر ترخیص کالا، ورود برخی از پارچه‌های مورد نیاز به داخل که امکان تولید آن‌ها فعلاً در کشور فراهم نشده است را از جمله تکالیف دولت نامید و گفت: کاهش تعرفه‌ها برای واحدهای تولیدی بزرگ توسط دولت می‌تواند قدرت رقابت تولیدات پوشاک داخلی را با نمونه‌های خارجی افزایش دهد.

 

وی تلاش دولت در امر پیشبرد مبارزه با قاچاق کالا را حرکتی بسیار خوب برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی دانست و افزود: تداوم مبارزه با کالای قاچاق به ویژه در حوزه پوشاک یکی از مهم‌ترین خواسته‌های تولیدکنندگان و مجموعه اصناف کشور است و قطعاً این موضوع به فعال شدن هر چه بیشتر واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال