۶۴ درصد عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق در استان تهران تغییررویه دادند

تعداد بازدید : 674
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۷/۲۵

استاندار تهران گفت: ۶۴ درصد فروشگاه هایی که اقدام به فروش پوشاک قاچاق می کردند تغییر رویه داده اند.

 انوشیروان محسنی بندپی  در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان تهران طی سخنانی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد محور کلیدی عنوان شده و کشورهایی سلطه پذیر هستند که اقتصاد ضعیف دارند، در این شرایط با تکیه بر ظرفیت های داخلی می توان بر مشکلات غلبه کرد این در حالی است که زمینه استفاده از این ظرفیت ها به درستی فراهم نشده است.

 

به گزارش مهر، وی افزود: حمایت از کالای ایران، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در سال های اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته که با فشارهای ظالمانه و تحریم های دشمنان به این امر رسیدیم که باید به اقتصاد داخلی تکیه کنیم که ثمرات آن را دیدیم و پیشرفت خوبی در حفظ اشتغال موجود، اشتغال جدید و احیای بنگاه های داری رکود داشتیم.

 

استاندار تهران افزود: شورای هماهنگی سران سه قوه نیز جهت تحقق رونق تولید تشکیل شده است در همین راستا باید با قاچاق کالا به ویژه پوشاک مبارزه کرد و از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی در این مسیر استفاده شود.

 

محسنی بندپی گفت:  ۶۴ درصد فروشگاه هایی که اقدام به فروش پوشاک قاچاق می کردند تغییر رویه داده اند که نشان اثرگذاری اقدامات است و باید به عنوان راهبرد و برنامه بلندمدت مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه نظارت بر قیمت ها و کیفیت کالاهای داخلی نیز ضروری است.

 

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان تهران افزود: باید مبارزه با قاچاق تداوم داشته باشد تا اشتغال را حفظ کنیم و در ابعاد مختلف هماهنگی بین بخشی و هم افزایی ایجاد و از ظرفیت دستگاه ها به درستی استفاده شود.

 

وی گفت: تفاهمنامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا با وزارت آموزش پرورش نیز می تواند به فرهنگ سازی تبدیل شود و باید زمینه تحقق پذیری آن در ابعاد مختلف فراهم شود چرا که پایداری اشتغال را ایجاد می‌کند.

 

نماینده عالی دولت در استان تهران اضافه کرد: در مورد اموال تملیکی باید تجدید نظر اساسی کرد همچنین وسایل و امکانات حمل و نقل در اختیار کسانی که مامور کشف قاچاق هستند قرار گیرد.

 

وی گفت: اگر می خواهیم اقتصاد قوی و دانش بنیان داشته باشیم در حین نظارت بر تولیدکنندگان داخلی باید در مبارزه با قاچاق کالا به عنوان تصمیم کلان و راهبردی را ادامه دهیم و تهران می تواند در این زمینه پایلوت باشد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال