​جزئیات حمایت از شرکت‌های صادرکننده محصولات نانویی به بازار عراق

مدیر دفتر همکاری‌های تجاری ایران و عراق خدمات لجستیکی، مطالعه بازار و بازاریابی را از جمله خدمات ارائه شده از سوی این دفتر به شرکت‌های ایرانی صادرکننده محصول به این کشور دانست و گفت: شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی و نساجی و جوراب‌های آنتی باکتریال شده با نانو فناوری بیشترین محصولات نانویی ایرانی است که به بازار عراق عرضه شده‌اند.

کاوه دلیری بازار کشور عراق را فرصتی مناسب برای عرضه محصولات دانش‌بنیان توصیف کرد و افزود: این کشور بنا به دلایلی چون جنگ نیازهای بسیاری در حوزه‌هایی چون نساجی، تصفیه آب و غیره دارد و درصدد تامین آنها است.

 

به گزارش  ایسنا، وی در اختیار داشتن دانش فنی و دارا بودن مرز مشترک طولانی با کشور عراق را از جمله مزایای ایران برای برطرف‌سازی نیازهای این کشور دانست و خاطرنشان کرد: اما از سوی دیگر عمر "صادرات فناوری" به پایان رسیده و در حال حاضر موضوع تولید در عراق و سرمایه‌گذاری‌های مشترک مطرح شده است.

 

دلیری با بیان اینکه بر این اساس تولید محصول در کشور عراق در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته برخی محصولات بی‌کیفیت ایرانی صادر شده و این امر موجب شد تا وجه نادرستی از محصولات ایرانی به بازارهای بین‌المللی ارائه شود؛ از این رو به کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی خدشه وارد شده است.

 

مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران و عراق با تاکید بر اینکه محصولات پیشرفته دانش بنیان ایرانی می‌تواند بسیاری از نیازهای بازار عراق برطرف کند، ادامه داد: استفاده از فناوری نانو موجب ارتقای کیفیت و عملکرد محصولات دانش‌بنیان ایرانی شده است، ضمن آنکه این فناوری موجب شده است تا دیدگاه‌ها نسبت به برند ایرانی تغییر کند.

 

وی با بیان اینکه ما به دنبال استفاده از این ظرفیت هستیم، یادآور شد: تولیدکنندگان محصولات "های‌تک" باید بدانند که مساله قیمت‌گذاری در عراق موضوع بسیار مهمی است، ضمن آنکه طرف‌های عراقی نیز به طور کامل بازار ایران را می‌شناسند و قیمت‌های محصولات ایرانی را می‌دانند.

 

دلیری با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که بازار عراق ادامه بازار ایران است، خاطر نشان کرد: بر این اساس ما بعد از به فروش رساندن محصولات دانش‌پایه ایرانی به این کشور باید به فکر تولید محصولات خود در عراق باشیم.

 

وی راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی و تجاری فناوری نانوی ایران در عراق را راهکاری در این زمینه دانست و افزود: این دفتر از 6 ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و هر خدمت تجاری که شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو نیاز داشته باشند، از طریق این دفتر به آنها ارائه خواهد شد.

 

دلیری با بیان اینکه نقل و انتقال مالی از طریق این دفتر تسهیل شده است، اضافه کرد: شرکت‌ها می‌توانند از خدمات این دفتر چون خدمات لجستیکی، مطالعه بازار و بازاریابی بهره‌مند شوند.

 

مدیر دفتر همکاری‌های تجاری ایران و عراق با بیان اینکه تاکنون محصولات ایرانی مبتنی بر نانو فناوری به این کشور صادر شده است، اظهار کرد: در این زمینه باید توازن میان صادرات و واردات را ایجاد کنیم و در این زمینه نیاز به برنامه‌ریزی داریم.

 

وی بیشتر محصولات نانویی صادر شده به کشور عراق را مربوط به شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی و نساجی و جوراب‌های آنتی باکتریال شده با نانو فناوری دانست.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال