گزارش نشست کارگروه ریسندگی الیاف بلند انجمن صنایع نساجی ایران

در بخش آغازین این نشست که در ساعت 14 روز دوشنبه مورخ 98/03/20 برگزار گردید آقای مهندس شهلایی رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ضمن خیر مقدم به حاضرین ابراز امیدواری نمود که انجمن بتواند با حمایت‌ها و همکاری‌های مجدانه اعضای خود به‌خصوص کمیته‌های تخصصی گام‌های موثری را در توسعه و پیشرفت این صنعت بر دارد.

 پس از ایشان آقای محمدحسین مطهری دبیرکمیته با اشاره به گذشت دو سال از تأسیس این کمیته و انتخاب هیات رئیسه آن گزارشی از عملکرد این کمیته ارائه فرمودند.

 

ایشان با اشاره به بیش از ده جلسه مشترک با مدیرکل صنایع نساجی و نشست‌های متعدد با سرکار خانم نصرالهی به نشست‌های مشترک هیات رئیسه کمیته با مدیرعامل سازمان مناطق آزاد تجاری و اداره کل گمرک کشور اشاره نمود.

 

رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران،  اصلاح‌قیمت پایه گمرکی و اصلاح بخشنامه‌های گمرکی در خصوص ورود موقت و تعامل با بافندگان فرش ماشینی و مصرف‌کنندگان نخ‌های تولیدی را از مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیته دانستند.

 

ایشان در ادامه به پیگیری‌های جدی در خصوص جلوگیری از بد‌اظهاری و کم اظهاری در گمرکات به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این کمیته اشاره کردند.

 

پس از  ارائه گزارش آقای مهندس نیلفروش‌زاده دبیرکل انجمن در خصوص طرح پایش صنعت نساجی و بحث و تبادل نظر در این خصوص مصوب گردید که برای راستی‌آزمایی بیشتر آمارهای جمع‌آوری شده نسبت به بازدید از واحدها نیز اقدام گردد.


پس از طرح سخنان مقدماتی اعضای کمیته به اظهار‌نظر در خصوص مسایل و مشکلات خود پرداختند و موارد متعددی از جمله موارد ذیل مطرح گردید.


1- اجرای ناقص و ناهمگن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور


2- بازنگری در موضوع استانداردهای نخ های اکریلیک 


3- مشکلات اجرای ناقص مالیات بر ارزش افزوده 


4- لزوم بازنگری و توجه بیشتر به تعرفه های گمرکی


5- مشکلات بانکی و ارزی برای تامین مواد اولیه 


در  بخش پایانی این نشست هیات رییسه کمیته به اتفاق آراء انتخاب گردیدند و علی زینالو، محمد حسین مطهری، امیرحسین ذوالفقاری، حسین نصیریانی، غلامحسین فرزین، اسماعیل توکلی و آقایان علی دیانت به عنوان هیئت رئیسه کمیته انتخاب شدند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال