نمی‌توان مردم را وادار به خرید کالاهای تولید داخل کرد

تعداد بازدید : 785
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۲/۱۸

مهندس امین مقدم - عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران- در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد اعلام کرد: نمی‌توان مردم را وادار به خرید کالاهای تولید داخل کرد چون حق انتخاب دارند اما با فرهنگ سازی موثر می‌توان مانع خرید کالاهای قاچاق توسط مصرف‌کنندگان شد.

 در این برنامه رادیویی که به بررسی مسائل مربوط به حجم تولید و وضعیت بازار پارچه در ایران اختصاص داشت، وی افزود: اگر مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در زمان مناسب تأمین شود، بهترین زمانی است که تولید می‌تواند خود را به عرصه مصرف کننده نهایی برساند.


مقدم یادآور شد: تولید در کشور ما با مشکلات عدیده‌ای در بخش تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش، مسائل بیمه‌، بانک، مالیات، تأمین اجتماعی، بروکراسی‌های کاذب اداری و ... مواجه است و به همین دلیل حال تولید چندان مساعد نیست در حالی‌که برای رونق تولید و افزایش اشتغال باید موانع و مشکلات از مسیر تولیدکنندگان برداشته شود.


این صنعتگر نساجی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات متعدد در زمینه تهیه مواد اولیه، فعالان بخش رنگرزی، چاپ و تکمیل پارچه در شرایط مناسبی به سر نمی‌برند.  


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران، ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای نخریدن کالای قاچاق و واردات بی‌رویه ادامه داد: نمی‌توان مردم را وادار به خرید کالاهای تولید داخل کرد چون حق انتخاب دارند اما با فرهنگ سازی موثر می‌توان مانع خرید کالاهای قاچاق توسط مصرف‌کنندگان شد.


مقدم، قاچاق را به‌عنوان یک پدیده مخرب و عامل کاهش تولید داخلی، بیکاری، عدم رونق اقتصادی و بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه برشمرد و گفت: تأسف‌آور است که بسیاری از واردکنندگان اقدام به واردات محصولات استوک، بی‌کیفیت و به قیمت زیر دلار نموده و آن را با چندین برابر قیمت در بازار داخلی به فروش می‌رسانند. این امر باعث شد بسیاری از تولید‌کنندگان داخلی توان رقابت با کالاهای استوک را از دست بدهند، به حاشیه رانده شوند و در نهایت بخش اعظمی از کارگران شغل خود را از دست بدهند. 


مقدم اذعان داشت: واردات بی‌رویه و قاچاقِ محصولات استوک، آسیب‌های فراوانی به تولیدات داخل وارد می‌کند. 


وی، بازاریابی دیجیتالی و فروش اینترنتی پوشاک و منسوجات باکیفیت را از راه‌های بسیار موثر در آشنایی مصرف‌کنندگان با تولیدکنندگان ایرانی اعلام کرد و افزود: مردم باید کالاهای مورد نیاز خود را از مجتمع‌ها و مراکز معتبر خریداری نمایند.


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران در پایان از مردم خواست به تولیدکنندگان ایرانی اعتماد کنند و به تهیه کالای باکیفیت ایرانی توجه بیشتری نشان دهند تا چرخ کارخانه‌ها به حرکت ادامه دهد و شاهد افزایش اشتغال کارگران زحمتکش و تلاشگر باشیم.  

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال