گزارش جلسه کمیته فرش ماشینی انجمن صنایع نساجی ایران

جلسه مذکور با حضور اعضای کمیته فرش ماشینی انجمن، عصر روز یکشنبه 15/07/97 تشکیل گردید. پس از توضیحات مقدماتی آقای مهندس علی فرهی در خصوص دستور جلسه، آقای مهرداد زکی‌پور طی سخنانی به موضوع پیمان سپاری ارزی برای صادر کنندگان فرش ماشینی اشاره فرمودند و نتیجه تداوم این روش را کاهش صادرات فرش ماشینی دانستند.

آقای مهرداد زکی‌پور با تحلیل اقتصاد کلان کشور، نوسانات نرخ ارز و ناپایداری این نرخ و همچنین تعدد بخشنامهها و مصوبات را به زیان صنعت کشور دانسته و توسعه و پیشرفت صنعت را نیازمند توجه ویژه دولت دانستند.

 

آقای منزویزاده مدیر عامل قالی سلیمان نیز طی سخنانی به موضوع ناهماهنگی بین مصوبات و مکاتبات کمیته فرش ماشینی با دیدگاههای سایر تشکلهای فرش ماشینی نظیر اتحادیه فرش ماشینی کاشان اشاره نمود و از انجمن خواست تا نهایت هماهنگی و همکاری با سایر تشکلهای فرش ماشینی را مدنظر قرار دهد و همچنین ایشان پیشنهاد دادند که موضوع صادرات به عراق و افغانستان و معافیت از پیمان سپاری ارزی مجدداً مورد پیگیری قرار گیرد و نرخهای پیشنهادی پایه صادراتی فرش ماشینی با توجه به نرخهای ارز مورد بازنگری قرار گیرد.

 

  در ادامه این نشست مهندس فرهی توضیحاتی را در خصوص تعاملات انجمن با سایر تشکلها مطرح فرمودند و پس از آن بحث و تبادل نظر در خصوص نرخهای پیشنهادی صورت گرفت که در نهایت جدول پیشنهادی با تحلیل و تجدید نظر اصلاحی مورد تصویب کمیته مذکور قرار گرفت و مقرر شد تا با سایر تشکلها نیز مذاکرات و هماهنگیهایی به عمل آید.

 

همچنین اعضای کمیته این  اختیار را به انجمن تفویض کردند که تا سقف پنج درصد ارقام مذکور  را در جهت هماهنگی با سایر تشکلها تغییر دهد.

 

همچنین مصوب گردید تا انجمن صنایع نساجی مکاتبهای را در خصوص معرفی نرخهای پیشنهادی جدید به اداره کل صنایع نساجی و پوشاک و گمرکات کشور به عمل آورد.

 

در ادامه این جلسه مصوب گردید تا از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست شود که پیمان سپاری ارزی برای ورود موقتی کالا برای تولید صادراتی از تولید کنندگان اخد نگردد. همچنین مصوب گردید که انجمن صنایع نساجی ایران به طور جدی پیگیر تخصیص ارز به نرخ سامانه نیما برای شرکت کنندگان در نمایشگاههای بینالمللی نظیر دموتکس باشد و نهایت تشویقهای حمایتی از شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاههای بینالمللی بعمل  آید.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال