بی‌رونقی نساجی با رشد قاچاق

تعداد بازدید : 1301
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳

رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی استان اصفهان گفت: قاچاق مسئله اساسی و اصلی بی‌رونقی صنعت نساجی است و به جای مقابله با قاچاقچیان باید زمینه قاچاق را برطرف کرد.

حبیب‌الله شاه‌کرمی ، واقعی ساختن نرخ ارز را عامل موثر کاهش قاچاق پوشاک در کشور برشمرد و اظهار داشت: با پایین بودن نرخ ارز قاچاق کالا برای قاچاقچیان بسیار به صرفه است.

 

وی افزود: صنعت نساجی برای بقا باید حداقل 30 درصد تولیدات را صادر کنند، اما صادرات به بازاریابی و مطالعه بازار نیاز دارد.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی استان اصفهان با انتقاد از عملکرد ضعیف رایزنان بازرگانی ایران در سایر کشورها، بیان کرد: واحدهای نساجی به تنهایی نمی‌توانند به بازاریابی محصولات خود در کشورهای هدف بپردازند و رایزنان بازرگانی باید در این زمینه نقش موثری را ایفا کنند.

 

وی با اشاره به تجربه رایزنان بازرگانی چین در کشورهای مختلف گفت: این رایزنان با همکاری شرکت‌های بازاریابی هر کشور اقدام به بازاریابی محصولات چینی کرده و بستر را برای حضور تولیدات چینی در آن کشورها فراهم می‌کنند.

 

شاه‌کرمی با بیان اینکه درصد بالای اشتغالزایی در صنعت نساجی کشور بر عهده اصفهان قرار دارد، اظهار داشت: فشارهای اقتصادی سال‌های گذشته سبب شد نتوانیم صادرات مناسبی داشته باشیم و افزایش صادرات نساجی، در کشور در گرو مجهز شدن این صنعت به تکنولوژی‌های نوین است.

 

تولید 90 درصد باند و گاز کشور در اصفهان

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای صنعت نساجی در اصفهان، افزود: از مجموع 8 هزار واحد صنعتی موجود در اصفهان 2 هزار و 200 واحد آن به صنعت نساجی اختصاص دارد.

 

وی پیرامون اینکه درصد بالایی از تولیدات صنایع نساجی کشور به اصفهان تعلق دارد، بیان کرد: 75 درصد فرش، 65 درصد پاچه و 90 درصد باند و گاز کشور در اصفهان تولید می‌شود و در مجموع 50 درصد تولید الیاف مصنوعی صنعت نساجی در اختیار اصفهان است.

 

وی با بیان اینکه صنعت فولاد و نساجی، اصفهان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است، گفت: فشارهای اقتصادی سال‌های گذشته و اعمال تحریم‌ها سبب شد نتوانیم صادرات مناسبی داشته باشیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال