رقیبانِ با برنامه ؛ ‌دولتمردانِ بی‌برنامه!

حسن نیلفروش‌زاده - عضو هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- با اشاره به این نکته که در ایران، حمایت از تولید داخل باید به‌عنوان ارزش ملی تلقی شود، افزود: مردم باید در مقطعی از زمان از تولید داخلی حمایت کنند حتی اگر کیفیت محصولات داخلی در سطح کالاهای درجه یک ترکیه نباشد اما قطعاً از کیفیت محصولات وارداتی چینی بالاتر است. خرید محصولات ایرانی توسط مردم در رشد و رونق صنعت و اقتصاد کشور موثر می‌باشد که در این صورت با افزایش سودآوری تولید، حجم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی روند صعودی پیدا می‌کند و نقاط ضعف محصولات به تدریج رفع خواهند شد.

این صنعتگر نساجی در برنامه رادیویی کالای ایرانی ( برنامه‌ای از از رادیو اقتصاد) ابراز داشت: منسوجات در بخش‌های مختلفی مانند صنعت پوشاک، منسوجات خانگی، منسوجات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در زمینه حجم اشتغالزایی (مستقیم و غیرمستقیم) ایجاد شده توسط صنعت نساجی گفت: توسعه این صنعتِ متوسط در رفع بحران بیکاری بسیار موثر است و سرمایه‌بری و هزینه‌های ایجاد اشتغال برای هر نفر در نساجی به مراتب پایین‌تر از سایر صنایعی مانند خودروسازی، فولاد، پتروشیمی و ... می‌باشد.

به گفته مهندس نیلفروش‌زاده، در حال حاضر به ازای اشتغال هر نفر در صنعت نساجی ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان و در صنعت پوشاک به میزان ۳۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که این رقم تقریباً یک‌دهم صنایع پتروشیمی می‌باشد.

وی تأکید کرد: متأسفانه صنعتی که سابقه ‌بسیار دیرینه و توانمندی فراوان در کشور ما دارد در سند استراتژی توسعه صنعتی مورد توجه قرار نگرفته در حالی‌که می‌تواند سهم قابل توجهی در رفع معضل بیکاری کشور داشته باشد.

یکی از شنوندگان برنامه رادیوی کالای ایرانی در تماس تلفنی با این برنامه اعتقاد داشت که تولید پارچه فاستونی با 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده توجیه اقتصادی ندارد و قابل رقابت با فاستونی‌های ترکیه و چین نیست.

مهندس نیلفروش‌زاده در این زمینه گفت: از نظر مسائل تولیدی و کیفی محصولات با هیچ مشکلی در صنعت نساجی مواجه نیستیم اما قیمت تمام شده کالاهای ایرانی نسبت به رقبا بالاتر است و یکی از مواردی‌که به این امر دامن می‌زند، مالیات بر ارزش افزوده است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ضمن بیان این مطلب که باید بپذیریم رقیبان ما دارای برنامه منسجم و منطقی هستند و ما نیز باید برنامه داشته باشیم، اذعان داشت: ‌تصور نکنیم وقتی از چین، کالاهای متعدد با قیمت ارزان وارد کشور می‌شود، تولیدکنندگان چینی انسان‌های خارق‌العاده‌ای هستند بلکه طبق طومار مشکلات تهیه شده توسط انجمن صنایع نساجی ایران، حدود 23 درصد کالای تولیدی ما گران‌تر از رقیبان خارجی تمام می‌شود و مهم‌ترین دلایل آن مسائلی مانند مالیات بر ارزش افزوده، تعرفه‌گذاری به روی مواد اولیه، هزینه‌های بالای مالی و ... می‌باشد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال