دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران: تولیدی که زیان می‌دهد،باید متوقف شود‎

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران تاکید کرد: ما در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نباید نگاه بخشی داشته باشیم و به منافع ملی باید توجه کنیم.

محمدمهدی رییس‌زاده با اشاره به اولویت‌های دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد اظهار داشت: ما تاکنون در تصمیم‌گیری‌ها می‌دیدیم که به صورت بخشی و حوزه ای عمل می‌‌شود؛ این در حالی که برنامه ها به یک دید کلانی نیاز دارد که منافع ملی را در نظر گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: حتی در برخی از مصوبات شاهد بودیم که گفته می‌شد برای مثال، اگر فلان اتفاق بیفتد، کسری بودجه خواهیم داشت، بنابراین چون دولت نمی‌تواند کسری بودجه را تحمل کند، تولیدکننده باید تاوان کسری بودجه را بدهد.

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد: اگر یک دید ملی وجود داشته باشد، در مقابل شرایط پیش بینی نشده می توان از تولید کننده دفاع کرد. وقتی تولیدکننده روی پا باشد و اشتغال خود را حفظ کند، با آثار سوء اجتماعی مواجه نمی‌شویم و فشار بر صندوق بیمه بیکاری را نخواهیم داشت. اشتغال نیز باعث توسعه صنعت و رونق می‌شود و در عین حال، صادرات افزایش یابد و درآمد ارزی بهبود یابد.

رییس‌زاده متذکر شد: این در شرایطی است که ما به شیوه حسابداری عمل می‌کنیم؛یعنی آقایان یک مسایلی را شبیه هزینه می‌بینند؛ در حالی که هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: نکته دیگر مرتبط با صنایع ماست،چندین سال به دلیل تحریم از تکنولوژی‌های روز به دور بوده‌اند، هر چه هم به این صنایع منابع تزریق کنیم، به دلیل این‌که تکنولوژی‌شان عقب است، اتلاف منابع خواهند داشت.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان این‌که با شرایط کنونی این صنعت به رشدهای بالا نمی‌رسد، عنوان کرد: بر این اساس، باید در این حوزه یک جراحی داشته باشیم ،یعنی صنایعی که با تزریق منابع هم به دلیل ساختار معیوب هرگز به بازدهی مطلوب نمی‌رسیدند، یک بخش ورشکسته و منحل بدانیم.

رییس‌زاده تاکید کرد: ما در این زمینه باید تصمیم اساسی بگیریم ، صنایعی که وقتی منابع به آنها تزریق می‌شود و رشد می‌کنند و بازدهی دارند، را باید نگه داریم.

وی با بیان این‌که صنایعی که زیان‌ده هستند، جزو خیلی از شرکت‌های خصولتی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی زیان را تحمل می‌کند، اما در یک دوره زمانی معین. بعد به یک جایی می‌رسد که تولید را تعطیل می کند. اما خصولتی‌ها توجهی به بحث سود و زیان خود ندارند و ما در این بخش باید جلوی اتلاف منابع کشور را بگیریم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال