رییس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران: ضربه مهلک پارچه های وارداتی به صنعت نساجی/ دستیابی مجدد قاچاقچیان به کالاهای قاچاق!

محمد مروج حسینی گفت:قاچاق پارچه به کارخانه‌های نساجی داخلی آسیب جدی رسانده است تا جاییکه بسیاری از واحدهای تولیدی در حال حاضر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت خود تولید می‌کنند.

محمد مروج حسینی، رییس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران، گفت:قاچاق پارچه به طور معمول از هندوستان با کانتینر وارد کشور شده وپارچه های هندی با قیمت پایین یا متوسط در بازار عرضه می شوند.
وی در ادامه، افزود:در بعضی پارچه ها مانند فاستونی و پلی استر نیاز به واردات داریم اما مشکل اینجاست که پارچه هایی به میزان زیاد وارد کشور می شوند که در داخل تولید دارند.
مروج حسینی تصریح کرد:از آنجاییکه کالای قاچاق عوارض ومالیات ندارد، قیمت آن در بازار در مقایسه با پارچه های تولید داخل که ۹ درصد مالیات می دهند بسیار کمتر تمام شده و در واقع موجب ضعف رقابت پارچه ایرانی با نوع وارداتی می شود.
رییس هیئت مدیره انجمن نساجی ایران، اذعان داشت:بنکدارانی که افراد بسیار متمکنی هستند، اقدام به واردات پارچه می کنند وگهگاه کارخانه دارانی که تحت فشار تولید هستند نیز مجبور به واردات غیرقانونی پارچه از خارج می شوند.
وی همچنین تصریح کرد:بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت کنترل قاچاق، رسیدگی به موضوع پارچه های قاچاق با سخت گیری بیشتری دنبال شده ومیزان کشفیات نیروی انتظامی هم افزایش چشم گیری داشته است.
محمد مروج حسینی اظهار داشت:فروش مجدد پارچه هایی که به عنوان قاچاق توقیف شده اند، ضرر جدی به تولید داخلی وارد می سازد و حتی در برخی موارد قاچاقچیان در لباس مشتری کالاهای قاچاق توقیف شده را دوباره می خرند.
وی در پایان تاکید کرد:ضربه قاچاق پارچه به کارخانه های نساجی داخلی جدی بوده است تا جاییکه بسیاری از واحدهای تولیدی ما در حال حاضر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت خود تولید می کنند.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال