ضرورت افزایش بسته های حمایتی از فعالان حوزه تولید پوشاک احساس می شود

تعداد بازدید : 1417
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۴

فعالان این حوزه معتقدند تنها در شرایطی می توان به دستاوردهای بسیار سازنده ای در بخش های متعدد اعم از کسب درآمد،تقویت بنیه داخلی و اشتغالزایی مضاعف دست یافت که حمایت های ویژه و هر چه بیشتری از سوی دولت در این خصوص لحاظ شود.

برای تحقق این امر حضور افراد با نفوذ و قدرتمند برای تعامل با دولت به منظور اخذ حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر به مثابه آنچه که در حوزه خودروسازی شاهد آن هستیم ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.
 
مجید نامی یکی از کارشناسان حوزه نساجی و عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با تایید افزایش روند قاچاق پوشاک در ایران،چندی پیش درگفتگو با رسانه ها عنوان کرد:گمرک جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخی موازی کاری ها در ارگان های مختلف توان کنترل مبادی ورودی قانونی را ندارد و از سوی دیگر نباید از نظر دور داشت که بخش قابل توجهی از واردات کالاهای قاچاق در حوزه پوشاک، ریشه در بازارچه های مرزی و مناطق آزاد دارد.
 
وی معتقد است برای مقابله و مبارزه جدی با این معضل باید به فروشگاه های سطح شهر مراجعه کرد تا روشن و محرز شود کالای غیر قانونی چگونه توزیع می شوند و دقیقا با الگو برداری از ساز وکار طراحی شده برای ریشه یابی قاچاق غیر قانونی محصولات کشاوری و باغی می توان به موفقیت های مطلوب تری در این عرصه نائل شد.
 
و سخن آخر اینکه به نظر می رسد با افزایش تعرفه نمی توان به مقابله با این معضل پرداخت،آنچنان که تعرفه 55 درصدی و ارزش افزوده 9 درصدی نتوانست آنچنان که باید در این خصوص به دستاورد شایسته ای متنهی شود.
 
در واقع امر اجرای دقیق قانون،گسترده دامنه نظارت ها،رصد و ریشه یابی کانال ها و سرشاخه های توزیع و البته فرهنگ سازی و ارتقای کیفی محصولات داخلی از مولفه های حائز اهمیتی به شمار می رود که می تواند به توفیقات سازنده ای در حوزه مقابله با قاچاق پوشاک ختم شود.

برچسب ها : پوشاک
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال