طرح مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور اجرایی می‌شود

تعداد بازدید : 1603
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۴/۹

به گزارش شفا آنلاین،علی‌اکبر پوراحمدنژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور به زودی عملیاتی می‌شود اظهار داشت: از مجموع صنوف پوشاک استان تهران تنها 47 واحد همچنان بر تخلف خود مبنی بر فروش البسه دسته دوم اصرار دارند و بسیاری از فروشگاه‌ها با توجه به اخطاریه‌هایی که به آن‌ها ابلاغ شده تغییر رویه داده‌اند.

وی افزود: طبق آخرین آمار اتحادیه پوشاک استان تهران لیستی از واحد‌های متخلف در اختیار ما قرار گرفته و قرار است مرحله عملیاتی طرح مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور به دلیل اینکه تهدید برای سلامت مردم محسوب می‌شوند دوازدهم تیر ماه اجرا شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در ادامه تصریح کرد: این اجناس و کالا‌ها ضبط و در اختیار محاکم دادگستری و دادستانی قرار می‌گیرد، همچنین متخلفان مشمول زندان خواهند شد.

پوراحمدنژاد گفت: در این راستا جلسات هماهنگی آغاز وتیم‌های یگان انتظامی، گمرک، تعزیرات و دانشگاه‌ علوم پزشکی آمادگی لازم را برای اجرای این طرح دارند تا انشاالله به زودی مرحله عملیاتی انجام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اقلام قاچاق تنها به دنبال جذب بازار برای فروش کالاهای خود می‌گردند و تنها با برچسب خارجی سعی در فروش محصولات خود دارند بهتر است برای رونق اقتصاد و بازار کالاهای داخلی، همچنین ایجاد اشتغال به سمت مصرف کالاهای داخلی سوق پیدا کنیم تا قاچاق توجیه اقتصادی پیدا نکند و بساط این معضل نیز در سطح کشور برچیده شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال