دولت 16 هزار میلیارد تومان به واحدهای نیمه‌تعطیل اختصاص داد در جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی با حضور رییس جمهور، سه بخش اعتبار برای بخش‌های کشاورزی، تولید و صنعت در نظر گرفته شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید و واحدهای تولیدی گفت: تقریبا از ابتدای امسال جلسات بسیار زیادی در تهران و نهاد ریاست جمهوری و وزرا در این راستا برگزار شده و 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحدهای صنعتی نیمه تعطیل در نظر گرفته شد.
محسن جلال‌پور در جلسه شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید و واحدهای تولیدی تصریح کرد: تقریبا از ابتدای امسال جلسات بسیار زیادی در تهران و نهاد ریاست جمهوری و وزرا در این راستا برگزار شده که به همین منظور، 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شد که واحدهای نیمه تعطیل می توانند از این اعتبار استفاده کنند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در صورت لزوم این مبلغ دو برابر خواهد شد ضمن آنکه در حوزه بانکی نیز اتفاقات خوبی افتاده و در جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی با حضور رییس جمهور، سه بخش اعتبار برای بخش‌های کشاورزی، تولید و صنعت در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه همه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بحث نقدینگی نیست و مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باید در جای خود دنبال شود، تصریح کرد: مجموعه کشور به جد، به دنبال حل مسائل اقتصادی و بنگاه هاست و این رویکرد که باید بنگاه های کوچک و متوسط اولویت باشند و رویکرد افزایش ظرفیت و رسیدن به ظرفیت این واحدها، رویکرد پررنگی شده است.
جلالپور بیان کرد: راهکارهایی برای بهبود وضعیت عرضه و تقاضا و افزایش صادرات در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم سال شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال