سهم طراحان لباس ایرانی در المپیک 2016

دبیر کارگروه مد و لباس از اعلام آمادگی این کارگروه برای طراحی لباس‌های ورزشی در المپیک خبر داد.

حمید قبادی - دبیر کارگروه مد و لباس - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ ایسنا، درباره سهم طراحان ایرانی در طراحی لباس‌های ورزشکاران کشور در المپیک 2016، اظهار کرد: کارگروه مد و لباس برای المپیک اعلام آمادگی کرده و مکاتباتی هم در این زمینه انجام داده است. این کارگروه امکان طراحی مستقل لباس‌های ورزشی برای مراسم افتتاحیه، بازی‌ها و اختتامیه را دارد.
او با بیان این‌که لباس‌های افتتاحیه دوره قبل المپیک کاملا مورد تأیید ما و نسبت به گذشته، از کیفیت و طراحی ایرانی بالاتری برخوردار بود، ادامه داد: بویژه لباس بانوان که طراحی آن کاملا ایرانی بود و گام بلندی در این زمینه برداشته شد. امیدواریم در این دوره هم از لباس‌هایی با طراحی ایرانی استفاده شود. همچنین ایران بتواند در بازی‌های المپیک موفقیت کسب کند.
دبیر کارگروه مد و لباس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که چرا فدراسیون فوتبال برای طراحی لباس تیم ملی، با یک برند ایتالیایی که فقط هشت سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، قرارداد بست، آیا ما طراحان خوب لباس در حوزه ورزش نداریم یا فدراسیون به طراحان ایرانی اعتماد ندارد؟ گفت: ما از نظر طراحی هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم در این حوزه به همه فدراسیون‌ها در همه رشته‌ها و مجموعه المپیک کمک کنیم.
قبادی ادامه داد: در حوزه فوتبال، ظرفیت‌های لازم وجود دارد. طراحان و تولیدکنندگان ایرانی در طراحی تی‌شرت و لباس ورزشی، قابلیت‌های بسیار زیادی دارند. فکر می‌کنم قرارداد فدراسیون فوتبال هم به طراحی محدود نباشد. یکسری حامیان مالی وجود دارد که طبیعتا به‌وسیله آن‌ها، نتیجه در میدان ورزشی به ظهور و بروز می‌رسد و به‌طور قطع به یک دست لباس ختم نمی‌شود.
او گفت: موضوع حمایت مالی، شرایطی است که حتما فدراسیون آن را بیشتر دنبال کرده است. ما آمادگی معرفی بهترین‌ها، اعم از تولیدکنندگان حرفه‌ای صنعتی را داریم که می‌توانند در روز، چندصد دست لباس را در اختیار آن‌ها قرار دهند. حتی ما آمادگی برگزاری مسابقات طراحی لباس رشته‌های ورزشی را نیز داریم.
دبیر کارگروه مد و لباس اظهار کرد: ما در حوزه لباس ورزشی ضعف داریم. به همین دلیل نخستین جشنواره لباس ورزشی را پیش‌بینی کردیم که توسط بخش خصوصی در مردادماه امسال برگزار می‌شود. قرار بود این جشنواره در فروردین‌ماه برگزار شود که به دلایلی، به مردادماه موکول شد.
او هدف از برگزاری این جشنواره را پاسخگویی به نیاز جامعه‌ی مخاطب، در زمینه لباس دانست و گفت: چند جلسه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که با استقبال خوبی مواجه شد؛ اما چون برای نخستین‌بار این اقدامات انجام شد، کمی به زمان نیاز دارد تا با هماهنگی بیشتری در کشور انجام شود.
قبادی اضافه کرد: کارگروه سامان‌دهی مد و لباس به‌عنوان متولی این حوزه، به فکر بخش ورزشی هست. امیدوارم با پیگیری خوب وزارت ورزش و جوانان بتوانیم اقدامات لازم را در این حوزه به‌درستی انجام دهیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال