نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان نساجی در دانشگاه یزد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین گردهمایی دانش آموختگان فعال صنعت نساجی با هدف ایجاد ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه در سالن شهید منتظر قائم دانشگاه یزد برگزار شد.

رتبه دوم صنعت نساجی در کشور
محمدصالح اولیاء، رئیس دانشگاه یزد در این نشست گفت: صنعت نساجی یکی از صنایع مهمی است که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در اقتصاد کشور ایفا کند.
وی گفت: باتوجه با اینکه ما رتبه دوم صنعت نساجی رادرکشور دراختیارداریم وهمچنین شرایط و امکانات مناسبی برای دانشجویان رشته نساجی در دانشگاه فراهم است، از دانشجویان این رشته انتظار می‌رود باهمت و اراده والا بتوانند صنعت نساجی را رونق بخشند.
اولیاء ابراز امیدواری کرد: با ارتباط بین دانشگاه و دانشجویان و افزایش انگیزه‌ها با توجه به سابقه صنعت نساجی در یزد، جایگاه شایسته خود را به‌دست آوریم.
نیروی انسانی متخصص زیربنای توسعه هر جامعه است
محسن هادی‌زاده، مدیر گروه رشته نساجی دانشگاه یزد نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی گفت: همان طور که علم راه خود را پیدا می‌کند، طبعاً دانش‌آموختگانی که خوب علم آموزی کرده‌اند، توانستند جایگاه خود را در صنعت نساجی به اثبات برسانند.
وی گفت: نیروی انسانی متخصص زیربنای توسعه هر جامعه است و اگر بخواهیم رشد، شکوفایی و توسعه پایدار جامعه را شاهد باشیم، باید به این نیروی متخصص جامعه نگاهی ویژه داشته باشیم.
هادی‌زاده به تاریخچه تأسیس دانشکده نساجی در ایران در سال ۱۳۳۶ در دانشگاه امیر کبیر و به دنبال آن تأسیس دانشکده نساجی در دانشگاه اصفهان، یزد و گیلان اشاره کرد و گفت: به همت و موافقت مسئولان دانشگاه یزد، دانشکده نساجی این دانشگاه در سال شصت و هشت با گرایش تکنولوژی فعالیت خود را آغاز کرد.
ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادها
مهندس احمد جمالی عضو هیئت علمی رشته نساجی دانشگاه یزد گفت: هدف از این گرهمایی، شرکت دانش‌آموختگان، کارشناسان و مدیران واحدهای صنعتی و ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود درباره مسائل مربوط به صنعت نساجی و همچنین آشنایی بیشتر دانش‌آموختگان با دانشجویان حال حاضر دانشگاه و همچنین تعامل آنها بایکدیگر برای رونق صنعت نساجی بوده است.
وی گفت: باتوجه به اینکه زکات علم نشر آن است، صاحبان علم و حرفه صنعت نساجی باید کارآموزان این صنعت را تشویق کنند و برای به کمال رساندن آن از هیچ کوششی دریغ نورزند.
صنعت نساجی باید شکوفا شود
سیدعلیرضا آستانه‌داری، مدیر کارخانه «یزدباف» گفت: امید است این نشست، شروع خوبی در راستای بهبود بخشیدن به صنعت نساجی باشد.
وی اظهار کرد: دانشجویان رشته نساجی با مطالعه صنعت نساجی در گذشته و فقدان وسایل و ابزارآلات صنعتی در آن دوران و در تفاوت با عصر جدید، باید دقیق‌تر شوند و تلاش بیشتری برای شکوفایی صنعت نساجی ازخودنشان دهند.
آستانه‌داری تاکید کرد: ما باید با همکاری و هماهنگی کارشناسان، مهندسان، صاحبان حرفه و حمایت دولت، صنعت نساجی را تقویت کنیم و از آن برای رفع نیازهای جامعه استفاده کنیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال