استاندار مازندران احیای صنعت نساجی مازندران عملیاتی شود

استاندار مازندران خواستار تشکیل کمیته تخصصی برای احیای صنعت نساجی های مازندران شد و تأکید کرد: در این راستا اداره صنعت معدن و تجارت استان باید برنامه مدون ارائه کند.

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح در حاشیه افتتاحیه خط تولید تواکریلیک کارخانه اکریلتاب بهشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل حتما باید احیای صنعت نساجی مازندران عملیاتی شود زیرا این صنعت ظرفیت بالایی دارد و می تواند کمک شایانی به اشتغال زایی در مازندران کند.
وی از مدیریت کارخانه اکریلتاب خواستار بررسی و حل مشکلات کارخانه برای دست یابی به توسعه شد و تأکید کرد: تعیین تکلیف تعهدات گذشته کارخانه باید با دیدگاه مثبت بررسی و حل شود و همچنین مسائلی مانند مشکلات زیست محیطی یا موارد مالیاتی باید با همکاری و تفاهم با دستگاه های اجرایی مرتفع شود زیرا برای استمرار فعالیت و توسعه کارخانه باید تنگناهای موجود حل شود.
فلاح گفت: امسال حل مشکلات واحدهای تولیدی کوچک در دستور کار دولت قرار دارد و در مازندران نیز مسائل مختلف واحدهای تولیدی کوچک در حال بررسی است و تا حد ممکن از سرمایه گذاران برای راه اندازی واحدهای تولیدی حمایت می شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 640 مصوبه در ارتباط با ستاد تسهیل موانع تولید در صنعت معدن و تجارت استان صورت گرفت و مشکلات 300 واحد تولیدی استان بررسی و حل شد، اعلام کرد: در سال 94 ؛ 168واحد تولیدی جدید در سطح مازندران راه اندازی شده است.
استاندار مازندران از مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان خواستار تشکیل کمیته تخصصی برای احیای صنعت نساجی های مازندران شد و خاطرنشان کرد: در رابطه با احیای نساجی های مازندران که امکان اجرایی شدن دارند باید از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت استان برنامه مدون و کارشناسی شده ارائه شود.
وی یادآور شد: در دهه 50 و 60 در مازندران کشت پنبه در اراضی بسیاری انجام می شد و مواد اولیه برای تولید نخ و پارچه از تولیدات داخلی مازندران بود اما در سال های اخیر تمایل به کشت پنبه کاهش یافت و کشاورزان بیشتر به سوی کشت برنج می روند که البته افزایش تولید برنج نیز اقدام خوبی است.
فلاح تصریح کرد: هر چند تولید داخلی در الویت قرار دارد و در این راستا همه تلاش خود را انجام می دهیم اما زمانی که امکان تولید داخلی فراهم نیست صنعت نساجی مازندران نباید وابسته به این موضوع باشد زیرا کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن که صنعت قوی دارند بسیاری از مواد اولیه خود را وارد می کنند پس نساجی مازندران نیز با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه مدون می تواند به توسعه دست یابد.
منبع: ایسنا

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال