تدوین برنامه های راهبردی فولاد، خودرو و نساجی در وزارت صنعت،معدن و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه های راهبردی این وزارتخانه در حوزه های فولاد،خودرو و نساجی خبر داد

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده یكشنبه در همایش فرایند قانونگذاری- الزامات و راهكارها در پنل مشترك با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس كل بانك مركزی گفت: بیش از یك سوم یعنی حدود 37 درصد تولید ناخالص ملی زیرمجموعه برنامه ها و سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی با تاكید بر این كه بنگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار شده است افزود: دو موسسه سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن و سازمان توسعه صنایع معدنی زیر نظر ما قرار دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان كرد: سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی از دیگر بخش های وزارت صنعت، معدن و تجارت است كه متولی 750 شهرك صنعتی در سطح كشور است اما وظیفه این وزارتخانه صرفا حاكمیت و سیاست گذاری كلان است و برنامه راهبردی 10 ساله ای در این زمینه نهایی كرده ایم.
وی گفت: برای نیل به افق چشم انداز، اهداف خرد و كلان مشخص شده و برنامه های راهبردی در حوزه های فولاد، خودرو و نساجی تدوین كرده ایم لذا اكثر كار این وزارتخانه برعهده بخش خصوصی است.
وی تاكید كرد: این وزارتخانه پیگیر مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی است، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 7 مورد را برای این وزارتخانه تعیین و ابلاغ كرده است كه ما نیز براساس آن برای هر مورد مسئولی معرفی كرده ایم.
نعمت زاده افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول اقتصاد دانش بنیان باید با كمك دستگاه های دیگر براساس تاكیدات رهبری پروژه های خود را به سمت دانش بنیان شدن پیش برد.
وی به تعامل میان مجلس و وزارت صنعت،معدن و تجارت تاكید كرد.

همایش فرایند قانونگذاری- الزامات و راهكارها از روز شنبه با حضور منتخبان مردم در مجلس دهم در محل سابق مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال