قاچاق هزینه تولید داخلی را افزایش می دهد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : مبنای کار ما دفاع از تولید رقابت پذیر و با کیفیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نمایشگاه تخصصی پتو، در نشست صمیمی با اعضای انجمن صنایع نساجی ایران افزود: وقتی قاچاق ، حقوق دولتی و هزینه های واردات را پرداخت نمی کند مشکلاتی برای تولید ایجاد می شود.


وی گفت: رقابت باید در شرایط عادلانه انجام شود و اگر وارداتی به کشور صورت می گیرد ، قانونی باشد و ما برای دفاع از تولید از روش های سلبی و تشویقی به صورت همزمان استفاده می کنیم.


وزیر صنعت افزود: اگر ما با قاچاق مبارزه می کنیم شما به عنوان تولیدکننده باید در جهت تولید کالاهای بهتر با قیمت مناسب تر تلاش کنید حقی از مردم تضییع نشود.


وی گفت: حمایت منطقی ، مفهومی روشن است و ما به شما به عنوان فعالان بخش تولید توصیه می کنیم برای حضور در بازارهای رقابتی و یافتن بازارها و مشتریان جدید در آن سوی مرزها باید تلاش کنید.


نعمت زاده اظهار داشت : یکی از مشکلات ما در حوزه صادرات ، رقابت خودمان با خودمان در بازارهای خارجی است در حالی که صادرکنندگان دیگر کشورها بازارها را بین خود تقسیم کرده اند و با این روش درهای جدیدی را به روی خود باز می کنند.


در این نشست برخی از اعضای انجمن صنایع نساجی ایران گزارشی از مسائل و مشکلات صنعت نساجی ارائه و خواستار اصلاح نرخ ارز، ممنوعیت واردات پتو برای مدت محدود و مبارزه با قاچاق محصولات نساجی به ویژه پتو به کشور شدند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال