صنعت نساجی نیازمند حمایت جدی است/ پای مالیات بر گلوی کارخانه های نساجی اصفهان ‎

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی اصفهان گفت: صنعت نساجی نیازمند یک حمایت جدی است تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود، اگر به این مسئله توجه شود، خدمت بزرگی به تولید داخلی شده است.

مظفر چلمقانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون وضعیت صنعت نساجی در اصفهان اظهار داشت: در اصفهان 8 هزار واحد سنتی نساجی و 2 هزار و 300 کارگاه تولیدی پارچه وجود دارد که برای 13 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت بیان کرد: ورود محصولات ساخته شده از خارج همچون پارچه، پوشاک از ترکیه، تایوان، هند و چین به صورت قاچاق سبب ایجاد مشکلات زیادی در این صنعت شده و قاچاق کمر کارخانه ها را شکسته است.

دبیر انجمن کارفرمایان نساجی اصفهان با بیان اینکه دارایی و مالیات ارزش برافزوده بیشتر از قاچاق به صنعت نساجی ضربه زده است، افزود: متأسفانه دارایی کمر به قال صنعت نساجی بسته و ما در زمان رونق تولید هم در رکود بودیم و در حال حاضر انبارهای کارخانه ها پر از محصولات است.

وی با بیان اینکه مشکلات داخلی نظیر مالیات باید رفع شود، تصریح کرد: صنعت نساجی نیازمند یک حمایت جدی است تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود، اگر به این مسئله توجه شود، خدمت بزرگی به تولید داخلی شده است.

چلمقانی با بیان اینکه رکود در صنعت نساجی سبب تعطیلی بسیاری از کارخانه ها شده است، گفت: بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های نساجی بازار خود را از دست داده اند و با 30 درصد ظرفیت خود و زیر خط تولید کار می کنند.
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال