معاون وزیر:واردات در بخش کالا کاهش یافت

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وضعیت صنعت نساجی از لحاظ صادرات نسبت به صنایع دیگر مناسب است، گفت: از صنعتگران دعوت شد که برای اجرای طرح های نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محسن صالح نیا امروز (چهارشنبه) در همایش ملی بررسی جایگاه صنایع نساجی و پوشاک در پساتحریم و نقش استان اصفهان به عنوان قطب نساجی کشور، اظهار کرد: شرایط عمومی کشور به لحاظ اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. صنعت نساجی قطعاً یک صنعت بالنده، دارای ارزش افزوده بالا، فناوری مناسب و قدمت طولانی است.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی نسبت به بسیاری از صنایع کشور بالنده تر است، افزود: باید برای ایجاد ارزش افزوده برای صنعت نساجی مزیت هایی را ایجاد کنیم. صنعت نساجی یکی از صنایعی است که وابستگی زیادی به دولت ندارد و حتی می توان گفت وابستگی آن تقریباً به دولت در حد صفر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استفاده از فناوری های به روز در صنعت نساجی اشاره و خاطرنشان کرد: در رابطه با نوسازی واحدها اقداماتی باید انجام شود. پیرامون نوسازی واحدها اقداماتی انجام شد، اما به دلیل مسائل تحریم ابتر ماند. از صنعتگران دعوت شد که برای اجرای طرح های نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی خود اقدام کنند. دولت نیز پیرامون این قضیه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

صالح نیا به حضور هیئت های تجاری و بازرگانی در کشور اشاره کرد و گفت: در میان هیئت های تجاری که به کشور می آیند، کمتر هیئتی وجود دارد که علاقه خود را به صنعت نساجی ایران بیان نکند.

وی افزود: وضعیت صنعت نساجی از لحاظ صادرات نسبت به صنایع دیگر مناسب است. به دلیل عدم امکان نقل و انتقال پول، عدم امکان ارتباط با برخی از کشورها و به دلیل نابسامانی های کشورهای همسایه نتوانستیم آن طور که باید و شاید صادرات را در بخش نساجی انجام دهیم که این موضوعات نیز در حال برطرف شدن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با شناسایی ظرفیت های کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه می توان یک دیدگاه جدید از منظر ساخت و ساز در ایجاد و اجرای پروژه ها داشت.

صالح نیا با بیان اینکه کمبود نقدینگی بسیاری از واحدهای صنعتی را دچار چالش کرده است، اضافه کرد: در سال گذشته به دلیل رکود جهانی واردات در بعضی بخش ها افزایش و در برخی بخش های دیگر کاهش یافت که این واردات در صنعت کشور تاثیر منفی گذاشته است اما در مجموع شاهد کاهش واردات در بخش کالا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان قطب تولید الیاف و تولید نساجی و پوشاک است و به طور ویژه به آن خواهیم پرداخت.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال