کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و صنایع را دچار مشکل کرده است

مسئله کمبود نقدینگی در سال های اخیر واحدهای تولیدی و صنایع را دچار مشکل کرده است وبانک مرکزی باید در جهت رفع این مشکل تمهیداتی در نظر بگیرد.

به گزارش نساجی نیوز و به نقل از ایلنا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران درمراسم افتتاح مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فن آوری استان همدان گفت: دریافت هشت درصدی مالیات بر ارزش افزوده فشار زیادی به صنایع کوچک و واحدهای تولیدی مستقردرشهرکها ونواحی صنعتی وارد می کند.

سید محمد علی سید ابریشمی در این مراسم با بیان اینکه انتظار می رود شهرداری ها درصد قابل توجهی از سهم خود از مالیات دریافتی از واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی را برای امور و فعالیت های زیربنایی و نگهداری واحدها اختصاص دهند، اظهار داشت: درحال حاضر 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل داده، که 42 درصد اشتغال را در کشور بوجود آورده است و همچنین 24درصد سرمایه گذاری کشور را شامل می شود.

وی یکی از مشکلات صنایع کوچک را کمبود نقدینگی عنوان کرد و ابراز داشت: مسئله کمبود نقدینگی در سال های اخیر واحدهای تولیدی و صنایع را دچار مشکل کرده است وبانک مرکزی باید در جهت رفع این مشکل تمهیداتی در نظر بگیرد.

سید ابریشمی در این مورد ادامه داد: واردات بی رویه کالا در سال های اخیر و کمبود نقدینگی بازار رقابت را برای واحد های تولیدی و صنایع کوچک کشور با بازارهای خارجی سخت کرده است.

سید ابریشمی از نمایندگان مجلس خواست تا توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند،افزود: لایحه ای اخیرا در راستای حمایت از صنایع کوچک و تولید کنندگان به مجلس تقدیم شده است که امیدواریم نمایندگان آن را به تصویب برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه واحدهای صنعتی که با سرمایه و امکانات محدودی ایجاد می شوند نیاز به کمک و پشتیبانی های فکری، فنی، بازاریابی و توسعه ای دارند، خاطر نشان کرد: این رسالت و وظیفه به شهرک های فناوری و مراکز خدمات کسب و کار سپرده شده است.

معاون وزیر صنعت و معدن با تاکید براینکه باید در این مراکز ازافراد متخصص، خبره و دانشگاهی که دانش خود را در اختیار واحدهای کوچک صنعتی قرار می دهند، به کار گرفته شود، افزود: با این تفکر، بینش و نگرش اقدام به توسعه شهرک‌های فناوری و مراکز فناوری و خدمات کسب و کار در تمام نقاط کشور کردیم.

سیدابریشمی تصریح کرد: در صورتی که به مراکز فناوری و خدمات کسب و کار به عنوان ساختمان نگاه نشود و به عنوان مرکز علمی، تحقیقی و کاربردی با بهره گیری از کارآفرینان به منظور استفاده بهینه از نظرات و ایده های آنان، نگریسته شود واحدهای صنعتی کوچک،می توانند رشد بیشتری داشته باشند.

لازم به ذکر است دراین مراسم دکتر نیکبخت استاندار همدان، دکتر کارخانه ای، دکتر آریایی نژاد نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مهندس یزدانی معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت و سایر مقامات کشوری و استانی حضور داشتند.

همچنین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی سفری به استان کرمانشاه از شهرک صنعتی سنقر واحدهای صنعتی دوسیب لبن، بهار روب و تصفیه‌خانه این شهرک بازدید کرد.

گفتنی است در این سفر یک روزه در نشستی با مسئولان شهر سنقر و صنعتگران این شهرستان،مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم نیزدر جهت رفع این مشکلات اتخاذ شد.

همچنین در این نشست مقررشد مسائلی که خارج از حیطه اختیارات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قراردارد نظیر مشکلات بانکی به نهادهای ذی ربط مانند بانک‌ها انتقال داده شده و سازمان نیز این مسائل را پیگیری کند. در خصوص رفع مشکلات مرتبط با سازمان نیز همکاری‌های لازم از طریق شرکت‌های استانی انجام خواهد گرفت.
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال