عزم ملی صنعتگران در راستای بهره گیری از فرصت برجام

به گفته دکتر علیمردان شیبانی- نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- اقدامات تیم سیاسی دولت برای رفع تحریم ها، کاری بود کارستان و بی نظیر و با انجام این کار موانع متعددی از سر راه تولیدکنندگان برداشته خواهد شد.

وی که در برنامه رادیویی تار و پود سخن می گفت، ادامه داد: اعتقاد به این مطلب که تحریم ها، کاغذ پاره ای بیشتر نیستند بیشتر شبیه یک شوخی بود تا اعتقاد جدی! تحریم ها به اندازه یک ورق 20 میلی متری فولاد آبدیده سر راه فعالان صنعتی و اقتصادی کشور قرار داشت.

این صنعتگر نساجی، یادآور شد: اگر هوش، درایت و پشتکار تولیدکنندگان در بهره گیری از فرصت تحریم وجود نداشت، با مشکلات به مراتب بیشتری در روند تولید روبرو می شدیم.

دکتر شیبانی افزود: هرچند تحریم فشارهای بسیاری بر صنعت کشور وارد کرد اما در عوض در چنین شرایطی به بسیاری از نکات مثبتی رسیدیم که شاید تصور آن هم دور از ذهن می نمود.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به این مطلب که رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، صدمات جبران ناپذیری بر پیکره تولید و صنعت کشور وارد کرد ه است، گفت: پس از لغو تحریم ها، از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری با دنیا، نباید انتظار داشته باشیم یک شبه تمام چالش ها و مشکلات کشور حل شود!

وی اضافه کرد: فراموش نکنیم که ملت ما، باهوش تر از آن هستند که اجازه دهند به دلیل شرایط پساتحریم، بازار مصرف کشور مملو از کالاهای خارجی شود؛ البته زمانی که کالای تولید داخل، کیفیت لازم را ندارد و قیمت آن به هزاران دلیل، بالاتر از محصول مشابه خارجی است، باید به مصرف کنندگان حق انتخاب داد.

دکتر شیبانی، عزم ملی صنعتگران جهت بهره گیری از فرصت برجام را ضروری دانست و افزود: معتقدم استمرار رکود فعلی صنایع که به عدم فروش محصولات و اشباع شدن انبارها منتهی شده، توقف تولید را به همراه خواهد داشت.

این صنعتگر نساجی اعتقاد داشت: در دوران پساتحریم ارتباطات ما با دنیا بهتر خواهد شد و تعاملات بانکی به سهولت انجام می گیرد که این موارد قطعاً به نفع تولید و تولیدکننده است.

دکتر شیبانی به عنوان یک خواسته همیشگی از دولتمردان و هیئت حاکمه درخواست دارد که اینک وقت آن است که تحریم های داخلی را که متأسفانه اثراتی به مراتب سخت تر از پاره ای تحریم های خارجی دارد؛ هرچه زودتر با حسن تدبیر و درایت برطرف کنند. فراموش نباید کرد که نسل ما مسئول ایجاد اشتغال برای خیل عظیم جوانان برومندی است که پیدا کردن یک شغل مناسب حداقل حق آنان است.
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال