سند راهبردی توسعه صنعتی دستور کار کمیسیون صنعت اتاق ایران

تعداد بازدید : 109
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۲۳

ظهر روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در محل ساختمان اتاق برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان تشکل‌های صنعتی برگزار شد اولویت‌های پیشنهادی برای محصولات و رشته فعالیت‌های مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت. لازم به توضیح است که این سند (که مورد انتقاد جدی بخش خصوصی است) پیرو بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت تهیه نقشه راهبردی صنعت در سال ۱۴۰۰ و با ماموریت رئیس جمهور به معاون اول خود توسط موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی تهیه شده است. 

در گذشته نیز تجربیات ناموفقی از تدوین استراتژی توسعه صنعتی توسط دولت‌های مختلف وجود داشته است که با تغییر دولت‌ها به دست فراموشی سپرده شده است. از جمله این اسناد می‌توان به سند استراتژی توسعه صنعتی که با محوریت دکتر مسعود نیلی تهیه شد و یا سندی که با محوریت وزارت صنعت در دولت‌های نهم و دهم توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تنظیم شد و یا نسخه دیگری که اتاق بازرگانی ایران با همکاری موسسه مکنزی تهیه کرد و با مخالفت وزیر وقت همراه شد.
مهندس امامی رئوف دبیر کارگروه نساجی و پوشاک و دکتر شیبانی که به نمایندگی صنعت نساجی در این نشست حضور داشتند، با اشاره به سوابق پیگیری‌های انجام شده در خصوص لزوم توجه به اولویت‌های صنعت نساجی و پوشاک در سند برنامه هفتم توسعه و اشاره مستقیم برنامه به سند راهبردی توسعه صنعتی به لزوم توجه به نظرات تشکل‌های تخصصی و لحاظ نمودن برنامه راهبردی تنظیم شده توسط تشکل‌ها در دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت در تحقق اهداف توسعه‌ای و ایجادی پیش بینی شده در حوزه تولید و برندینگ و بازسازی و نوسازی تاکید کردند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال