هشتمین همایش ملی فرش ماشینی در کاشان برگزار شد

تعداد بازدید : 67
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۲۳

عصر روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه هشتمین همایش ملی فرش ماشینی در سالن شیخ غیاث الدین دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

در این همایش که با استقبال فعالین صنعت فرش ماشینی کاشان برگزار شد، موضوع لزوم هماهنگی و همگرایی بیشتر تشکل‌ها و فعالین صنعت فرش ماشینی برای حضور منسجم در نمایشگاه‌های منتخب محور موضوعات این همایش بود. 

در بخش آغازین این همایش پس از سخنرانی رئیس دانشگاه و مدیر گروه نساجی، دکتر دیاری دبیر همایش، به طرح موضوع حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی فرش ماشینی پرداخت و آمار جالبی از تعداد نمایشگاه‌های بین‌المللی فرش ماشینی و همچنین ار حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه‌ها ارائه نمود. 
ایشان با اشاره به تعداد واحدهای فعال فرش ماشینی سهم صنعت فرش ماشینی از اشتغال ارزش افزوده و صادرات کشور به لزوم توجه بیشتر به این صنعت اشاره نمود و حضور در بازارهای جهانی و صادرات را مهم‌ترین راهبرد این صنعت در سال‌های آتی دانست. 
محمود تولایی رئیس اتحادیه فرش ماشینی کاشان نیز در سخنرانی خود به موضوع نمایشگاه‌های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی و همچنین سیاست‌های تولیدکنندگان کشور ترکیه در حضور در نمایشگاه و بازارهای مشترک به نقاط ضعف و قوت واحدهای فرش ماشینی کشور در بازارهای جهانی پرداخت و حضور موفق در این بازار را مستلزم هماهنگی تعهد و انسجام بیشتر تولیدکنندگان ایرانی دانست. 
دکتر محسن گرجی مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک دیگر سخنران این همایش بود که به موضوع لزوم توجه به صادرات به عنوان راهبرد جهش تولید و تولید رقابتی پرداخت، ایشان با اشاره به لزوم حضور واحدهای تولیدی ایرانی در بازارهای جهانی و تولید رقابتی به موضوعاتی همچون توجه به بهره‌وری، سلیقه بازار، کاهش قیمت تمام شده و کیفیت مورد نظر مصرف کننده پرداخت.
در بخش دوم این برنامه مجتبی دستمالچیان رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران پشت تریبون قرار گرفت و صحبت‌های خود را با نقدی بر سخنان دکتر گرجی آغاز نمود. ایشان با اشاره به بی‌ثباتی قوانین و مقررات و سیاست‌های اقتصادی دولت به خصوص سیاست‌های ارزی، برنامه‌ریزی برای صادرات را ناممکن دانست. 
دستمالچیان، همچنین با اشاره به قطع مکرر آب، برق، گاز و تحمیل هزینه‌های مکرر به واحدهای تولیدی به افزایش بهره‌وری در بازار فعلی که به شدت تحت تاثیر واردات قرار گرفته است را دشوار خواند و ضمن تشکر از مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک خواست تا از صنعت نساجی و پوشاک کشور دفاع جانانه کند. 
دستمالچیان با اشاره به حال نامیزان صنعت نساجی و پوشاک کشور به سیاست‌های غیرشفاف و ناکارآمد تخصیص ارزی در دولت پرداخت و لازمه توسعه صنعتی کشور را مشارکت بخش خصوصی قدرتمند در سیاستگذاری‌ها و تصمیم گیری‌های کلان کشور دانست پس از سخنان ایشان دست‌اندرکاران برگزاری این همایش با دعوت از نمایندگان هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و عکس یادبود با کیک شصت و سه سالگی انجمن، حضور موثر انجمن را در این صنعت گرامی داشتند. 
در این همایش همچنین از سند سیاست‌های اجرایی تکمیل زنجیره ارزش راهبردی صنعت فرش ماشینی که توسط پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان تهیه شده بود رونمایی شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال