نشست مشترک انجمن صنایع نساجی ایران با مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک

تعداد بازدید : 83
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹

صبح روز دوشنبه هجدهم دی ماه نشست مشترکی با حضور آقایان مهندس مجتبی دستمالچیان، محمد مهدی مباشر، محمود ضرابی و مهندس امامی رئوف در دفتر دکتر گرجی مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت برگزار شد.

در این نشست ضمن بررسی روند همکاری‌های انجمن و دفتر در خصوص موضوعات و مشکلات واحدهای تولیدی در ماه‌های اخیر بحث و تبادل نظر شد. 
موضوع رکود حاکم بر بازار و حجم انبوه قاچاق منسوجات و پوشاک، واردات پیله وری و بازارچه‌های مرزی و همچنین آمارهای واردات انواع پارچه از گمرکات رسمی کشور اولین موضوعی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و با عنایت به مکاتبات و پیگیری‌های قبلی انجمن صنایع نساجی ایران و اداره کل منسوجات و پوشاک مقرر شد تا آمار استعلامات و اقدامات انجام شده در این خصوص به انجمن منعکس شود.
موضوع تعرفه‌های گمرکی سال ۱۴۰۳ و درخواست انجمن صنایع نساجی ایران در این خصوص و لزوم توجه به زنجیره ارزش و حمایت از بازسازی و نوسازی زنجیره به خصوص در حلقه‌های پایانی نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که در دستور کار پیگیری‌های دفتر قرار دارد.
همچنین در این نشست موضوع مشکلات عدیده واحدهای تولیدی در ارتباط با عدم شفافیت قبوض گاز، برق و آب صادر شده برای واحدها در اقصی نقاط کشور و افزایش چشمگیر هزینه‌های حامل‌های انرژی بدون اطلاع قبلی و نیز دریافت وجوه هنگفت تحت عناوین مختلف و عطف به ماسبق کردن هزینه‌ها تحت عناوین بدهی‌های معوق مطرح شد و مکاتبات و پیگیری‌های انجمن و اداره کل مورد ارزیابی قرار گرفت که با همراهی و مساعدت مدیر کل محترم مقرر شد پیگیری‌های مذکور در سطوح بالاتر در وزارت صمت صورت پذیرد. در ادامه موضوع سهمیه‌های ارزی و مشکلات مربوط به تخصیص و تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی برای تامین ماشین آلات و مواد اولیه مطرح شد که خوشبختانه همراهی و حمایت‌های ارزشمند دفتر صنایع منسوجات و پوشاک و کارشناسان محترم دفتر در پیگیری پرونده‌ها و مکاتبات واصله از واحدهای تولیدی در مقایسه نسبی با سایر صنایع از مشکلات کمتری برخوردار است و همچنین مقرر شد در خصوص مشکلات موردی و خاص نیز همچون روال گذشته هماهنگی‌های مربوطه در جهت حل مشکل صورت پذیرد.
در خصوص تعامل و همکاری بیشتر درون وزارتخانه‌ای هم دکتر گرجی گزارش مختصری از پیگیری‌های خود با دفتر صنایع شیمیایی و ماشین سازی و تعامل مناسب در جهت تسریع گردش کار ارائه فرمودند.
در این نشست همچنین موضوع تامین مواد اولیه خام پایه مورد نیاز واحدهای تولید الیاف و نخ فیلامنت، منسوجات بی‌بافت و ریسندگی‌های الیاف کوتاه و الیاف بلند مطرح و بحث و تبادل نظری در این خصوص صورت پذیرفت. 
موضوع مشکلات مربوط به عدم واقعی بودن نرخ ارز و مشکلات کلان اقتصادی کشور در خصوص تورم و قدرت خرید جامعه و مشکلات چند نرخی بودن ارز و همچنین مشکلات عدیده واحدهای تولیدی در تامین مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.
در پایان با عنایت به همکاری‌های نزدیک انجمن و اداره کل در حل و فصل نمودن مسائل و مشکلات موجود و هماهنگی در ارائه تصویر مناسب و درخور شأن از صنعت نساجی و پوشاک کشور مقرر شد هماهنگی بیشتری با سایر تشکل‌های ذینفع صورت گیرد و در پایان مهندس دستمالچیان به نمایندگی از انجمن صنایع نساجی ایران از زحمات و تلاش‌های دکتر گرجی و همکاران و کارشناسان دفتر، در پیگیری‌ مسائل و مشکلات منعکس شده به دفتر و تسهیل امور مرتبط با مدیران و کارآفرینان و صنعتگران نساجی تقدیر و تشکر نمود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال