چالش‌های ارزی صادرکنندگان را حل کنید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در نشست شورای گفت‌وگوی استان یزد، ، گفت: سیاست انقباضی بانک‌ها به‌شدت در حال اجرا است و این موضوع واحدهای تولیدی را در زمینه نقدینگی دچار مشکل زیادی کرده است.

مجتبی دستمالچیان با اشاره به چالش‌های سرمایه‌گذاری استان یزد، اظهار کرد: تعیین سیاست‌های ارزی کشور به بانک مرکزی منتقل شده که در این زمینه باعث ایجاد مشکلاتی برای صادرکنندگان شده است و متأسفانه راه دسترسی دقیقی نیز مشخص نیست.

وی افزود: موضوع تخصیص ارز برای واحدهای تولیدی نیز بخشی از کار به بانک مرکزی انتقال یافته است که روند آن بسیار طولانی بوده و به یک مشکل اساسی برای واحدهای تولیدی و صادرکنندگان تبدیل شده است. موضوع دیگر در زمینه ارز، تعهد بازگشت ارز است که درخواست داریم دولت یک‌بار برای همیشه این مشکل را حل کند.

دستمالچیان با تأکید بر اینکه در استان یزد کارت بازرگانی حدود ۸۰ واحد تولیدی مسدود شده است، تصریح کرد: در این زمینه درخواست داریم که اختیارات استانداران افزایش یابد و آنها با شناختی که از واحدهای تولیدی دارند، نسبت به تصمیم‌گیری درباره آن اقدام کنند. سیاست انقباضی بانک‌ها به‌شدت در حال اجرا است و این موضوع واحدهای تولیدی را در زمینه نقدینگی دچار مشکل زیادی کرده است.

رئیس اتاق یزد با تقدیر از عملکرد استاندار یزد در حوزه پیگیری مشکلات بخش خصوصی استان، گفت: استان یزد یک استان صنعتی و معدنی است، در این زمینه درخواست سهم منابع ملی تسهیلات تبصره‌ای در استان یزد به‌صورت ویژه افزایش یابد. همچنین باید فکری برای اصلاح و نوسازی خط واحدهای تولیدی کرد تا بتوان امیدوار به سرپا ماندن این واحدها باشیم در غیر این صورت در آینده نزدیک در این حوزه دچار بحران خواهیم شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال