مشاور وزیر صمت و مدیر کل دفتر منسوجات میهمان هیئت مدیره انجمن

عصر روز یکشنبه پنجم آذر ماه هزار و یکصد و چهل و چهارمین نشست هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در محل دفتر انجمن برگزار شد.

در این نشست که اعضای هیئت مدیره و روسا و دبیران کارگروه‌های تخصصی حضور داشتند در خصوص تعرفه‌های گمرکی پیشنهادی برای کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست دکتر محسن گرجی مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک، سرکار خانم گلنار نصراللهی مشاور وزیر صمت، منزوی‌زاده رئیس هیئت مدیره قالی سلیمان و محمود تولایی رئیس کمیسیون مالیات کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران نیز به جمع حاضرین پیوستند.

پس از خیر مقدم دکتر شاهین کاظمی نایب رئیس هیئت مدیره، حاضرین به طرح مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله مسائل و مشکلات ارزی اعم از تخصیص و تامین ارز همچنین مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی، مشکلات نقدینگی و تسهیلات بانکی، نظام تعرفه‌های گمرکی، مشکلات تامین مواد اولیه از بورس کالا و درصد رقابت در بورس، لزوم توجه به سرمایه‌گذاری‌های جدید و بازسازی و نوسازی صنعت پرداختند و در جمع‌بندی موارد مطروحه مهندس امامی رئوف دبیر انجمن ضمن خیر مقدم به میهمانان و با اشاره به اسناد راهبردی تدوین و رونمایی شده در نمایشگاه نساجی و فرش خواستار تشکیل شورای نظارت و پایش اجرای این برنامه‌ها با حضور تشکل‌های ذینفع شد و در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات عدیده واحدهای نساجی و قول مساعد وزیر صمت در تفویض اختیارات وزیر در حوزه نساجی به مدیر کل دفتر تخصصی، خواستار پیگیری تدوین آیین نامه مذکور در جهت جلوگیری از صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مزاحم در این صنعت شد.


در ادامه دکتر گرجی به ارائه توضیحاتی در خصوص پیگیری‌های دفتر صنایع منسوجات و پوشاک در طول یک سال اخیر پرداخت و با اشاره به اهتمام جدی وزارت صمت در حل مسائل و مشکلات واحدهای نساجی به مشارکت بالای تشکل‌ها و ذینفعان در همراهی با دفتر منسوجات و پوشاک اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد با تداوم این حمایت و همکاری بتوان برنامه‌های راهبردی تدوین شده را اجرایی نمود ایشان همچنین با اشاره به موضوع تعرفه‌های گمرکی به لزوم حمایت ویژه از صنعت بافندگی در زنجیره ارزش و لزوم توجه ویژه در تامین مواد اولیه خام پایه پرداخت.


در ادامه این نشست سرکار خانم نصراللهی مشاور وزیر صنعت نیز ضمن اشاره به توجه و اهتمام ویژه وزیر به صنعت نساجی به موضوعات مختلف مرتبط با سهمیه های ارزی و مسائل و مشکلات ایجاد شده برای واحدهای تولیدی در ماه‌های اخیر پرداخت و از مساعدت‌های صورت گرفته در حل این مشکلات خبر داد. ایشان همچنین با اشاره به نقش ویژه و اثرگذار تشکل‌های نساجی در صیانت از صنعت به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و غیردولتی در صنایع نساجی پرداختند و یکی از موفقیت‌های بزرگ این صنعت را حضور بخش خصوصی قدرتمند و قوی دانستند.


در ادامه این نشست منزوی‌زاده مدیر قالی سلیمان نیز با اشاره به نشست‌های مشترک با وزیر صمت به لزوم همگرایی و هم افزایی صنعتگران و اعضای انجمن صنایع نساجی ایران در حصول نتیجه مطلوب پرداخت و ابراز امیدواری کرد با تداوم نگاه ملی در جهت تامین منافع کل زنجیره، انجمن صنایع نساجی ایران بتواند از پتانسیل به وجود آمده برای رشد صنعت بهره‌برداری نماید.


در بخش پایانی این نشست محمود تولایی رئیس کمیسیون مالیات کار و تامین اجتماعی اتاق ایران نیز ضمن اشاره به نمایشگاه فرش ماشینی تهران و مشارکت ذینفعان در برگزاری این نمایشگاه گزارش مختصری از آخرین پیگیری‌ها در خصوص اصلاح آیین نامه قانون مشاغل سخت و زیان آور ارائه فرمودند ایشان همچنین با اشاره به پیگیری‌های اتاق در خصوص مسائل و مشکلات مالیاتی گزارش مختصری از عملکرد کمیسیون مذکور ارائه فرمودند با اشاره به موضوعات مرتبط به اصلاح قانون کار به لزوم همگرایی و هم افزایی همه ذینفعان در تصمیم گیری‌های مرتبط با این موضوع پرداختند.


در بخش پایانی این نشست از شرکت قالی سلیمان به عنوان واحد منتخب صنعتی در روز ملی استاندارد و شرکت‌های اطلس ریس کاشان و کیمیا پلی استر قم به عنوان واحدهای منتخب صنعت نساجی در روز ملی صادرات با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال