اجلاس سالیانه فدراسیون بین المللی تولیدکنندگان نساجی جهان International Textile Manufacturers Federation : ITMF

فدراسیون بین المللی تولیدکنندگان نساجی جهان بزرگترین انجمن فعال در حوزه صنایع نساجی جهان است که در سال 1904 میلادی به پیشنهاد انجمن صنایع ریسندگی پنبه ای انگلستان تاسیس شده و مقر آن در شهر زوریخ سوئیس می باشد و با 120 سال قدمت علاوه بر شرکتهای بزرگ نساجی جهان، انجمن ها و تشکل های مرتبط از کشورهای مختلف نیز در آن عضویت دارند.

این انجمن هر سال اجلاس سالیانه خود را به میزبانی یکی از کشورهای عضور برگزار می کند که در سال جاری این اجلاس متعاقب کنفرانس های نساجی چین در نیمه آبان در شهر کچیائو برگزار گردید و آقای دکتر شاهین کاظمی از انجمن صنایع نساجی ایران نیز در آن حضور داشتند و در حاشیه آن با نمایندگان کشورهای مختلف گفتگو داشتند. در این کنفرانس پانل های مختلفی در حوزه موضوعات: پنبه، الیاف مصنوعی، کاهش ضایعات، صنعت مد و تغییرات آب و هوایی، دیجیتالی شدن و چرخه پایداری، انقلاب پنجم صنعتی: جایگاه انسان و هوش مصنوعی و ... در طی 4 روز برگزار گردید که حاوی سخنرانی ها و ارائه های بسیار جذابی نیز بود.


در دوره 3 ساله قبلی این فدراسیون آقای رویژه سان رئیس شورای ملی نساجی و پوشاک چین (معادل وزارت نساجی) به عنوان رئیس این فدراسیون فعالیت می نمود که بر طبق رای گیری صورت گرفته در اجلاس سال جاری آقای شری نیواسان رئیس انجمن صنایع نساجی پنبه ای هند به مدت 3 سال به عنوان رئیس دوره ای این فدراسیون انتخاب گردید. لازم به ذکر است که از سال 2007 تاکنون نیز آقای دکتر کریستین شیندلر از آلمان در نقش دبیرکل این انجمن در حال فعالیت می باشد.
در یک دهه گذشته این اجلاس در شهرها و کشورهای مختلفی نظیر دافوس سوئیس، سئول کره جنوبی، پورتو پرتغال، نایروبی کنیا، بالی اندونزی، جیپور هندوستان، سانفرانسیسکو آمریکا، پکن چین، برگنز اتریش، هانوی ویتنام، بارسلونا اسپانیا و سائوپائولوی برزیل برگزار گردیده بود و در مراسم اختتامیه اجلاس جاری با سخنرانی آقای ایلخوم حیدروف (رئیس انجمن صنایع نساجی و پوشاک ازبکستان که چندی قبل مهمان انجمن صنایع نساجی ایران در تهران بودند)، شهر سمرقند ازبکستان به میزبانی اجلاس سال 2024 میلادی در شهریور سال آینده انتخاب شد

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال