حضور نماینده انجمن صنایع نساجی ایران در کنفرانس کمربند و جاده نساجی چین

تعداد بازدید : 110
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۸/۲۰

در پاییز سال 2013 میلادی رئیس جمهور چین طرح بنیادین و بسیار جاه طلبانه ای به نام ابتکار کمربند و جاده (Belt & Road Initiative) را مطرح نمود که در این طرح با سرمایه گذاری مستقیم چینی ها در اقصی نقاط جهان بنادر، خطوط راه آهن، جاده، خطوط انتقال انرژی و ... ایجاد می شود تا بدین ترتیب دسترسی به منابع تامین مواد اولیه و انرژی مورد نیاز چین تضمین گردیده و بازارهای صادراتی محصولات چین نیز سهل الوصول گردند.

از آن تاریخ هر دو سال یکبار در حوزه نساجی کنفرانسی با نام کمربند و جاده نساجی با حضور نمایندگان انجمن ها و تشکل های مرتبط با صنعت نساجی و مد و پوشاک از کشورهای مختلف جهان برگزار و داده های مرتبط در این صنعت منطبق بر این طرح ابتکاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
در روزهای 11 و 12 آبان ماه سال جاری به مناسبت دهمین سالگرد این ابتکار، ششمین دوره این کنفرانس با شعار بافتن آینده جدید و مشترک با حضور نمایندگانی از 30 کشور جهان و مدیران ارشد چندصد شرکت بسیار بزرگ چینی و سخنرانی افتتاحیه آقای سان رویژه رئیس شورای ملی نساجی و پوشاک چین (وزیر نساجی) برگزار گردید که به نمایندگی از انجمن صنایع نساجی ایران، آقای دکتر شاهین کاظمی در کنفرانس حضور داشتند و در روز اول آن درخصوص وضعیت صنعت نساجی ایران و راه های همکاری با کشور چین سخنرانی نمودند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال