گزارشی از برگزاری نمایشگاه‌های نساجی، پوشاک و چرم

بیست و سوم تا بیست و ششم مهر ماه محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان سه رویداد صنعت نساجی بود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات نساجی (ایرانتکس)، یازدهمین نمایشگاه بین المللی پوشاک (ایران‌مد) و دهمین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش و چرم (امپکس).


انجمن صنایع نساجی ایران با همراهی دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت و نمایندگان ستادهای برگزاری نمایشگاه ایران‌مد و امپکس نسبت به برنامه ریزی مشترک برای برگزاری باشکوه این رویداد اقدام نمود و در نهایت پس از برگزاری نشست های مشترک با حضور نمایندگان شرکت های سامع پاد نوین و آروین فجر مجریان برگزاری نمایشگاه و حضور نمایندگان انجمن صنایع نساجی ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک و رئیس ستاد برگزاری امپکس در نهایت مقرر شد تا برای اولین بار مراسم افتتاحیه هر سه نمایشگاه به صورت مشترک و متمرکز با حضور مسئولین عالی رتبه کشور و با محوریت لزوم توجه به جایگاه صنعت نساجی در برنامه توسعه هفتم و در محل سالن آمفی تئاتر برگزار شود.

خوشبختانه همراهی و مشارکت فعالین صنعت کیف، کفش و چرم و اتحادیه ها و تشکل‌های ذینفع این صنعت و نمایندگان شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی پوشاک با نمایندگان انجمن صنایع نساجی ایران و همراهی مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک در نهایت با برگزاری نشست خبری مشترک با رسانه‌ها برگزاری این رویداد مشترک را نوید دادند.
با برنامه‌ریزی انجام شده در نهایت مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور دکتر علی آبادی وزیر صمت، دکتر برادران معاون صنایع عمومی و دکتر گرجی مدیر کل دفتر منسوجات و همراهی رئیس سازمان توسعه تجارت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان رسانه ها در صبح روز بیست و سوم مهرماه کلید خورد.


طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر بود در افتتاحیه این نمایشگاه سه نماینده از بخش صنعت و سه نماینده از بخش حاکمیت سخنرانی داشته باشند تا نمایندگان این سه نمایشگاه نساجی، پوشاک و چرم بتوانند درخواست های خود برای توجه به جایگاه صنعت نساجی در برنامه توسعه هفتم را به نمایندگان دولت و مجلس منعکس نمایند. طبق برنامه آقایان رسول شجری به نمایندگی از امپکس، دکتر شاهین کاظمی به نمایندگی از ایرانتکس و مهرداد زکی‌پور به نمایندگی از ایران‌مد پشت تریبون قرار گرفتند و مطالب مورد نظر خود را به اطلاع حاضرین رساندند و در ادامه نیز با توجه به اصرار حاضرین و موافقت وزیر در استماع سخنان نمایندگان بخش خصوصی آقایان دکتر صفائی رئیس اتاق اصناف، هاکوپیان رئیس انجمن صنایع پوشاک و ابوالقاسم شیرازی بازرس اتحادیه پوشاک نیز به طرح موضوع پرداختند

در نهایت پس از سخنرانی کوتاه دکتر علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی وزیر صمت به طرح موضوعات خود پرداخت. ایشان با استقبال از انسجام و هماهنگی فعالین این صنعت در برگزاری این رویداد ابراز امیدواری کرد در دوران وزارت ایشان صنعت نساجی و پوشاک کشور بتوانند روزهای خوبی را در پیش داشته باشد. در ادامه پس از سخنان وزیر از سند راهبردی نساجی و پوشاک و سند راهبردی صنعت چرم و کیف و کفش که با همت دفتر صنایع منسوجات و پوشاک و پیگیری های کارشناسان دفتر و نمایندگان تشکل های صنفی و صنعتی تدوین شده است با حضور نمایندگان تشکلها رونمایی شد.


این نمایشگاه به مدت ۴ روز برگزار شد و بازدیدکنندگان بسیاری از بخش خصوصی و دولتی برای آشنایی با توانمندی ها و دستاوردهای این صنعت در این نمایشگاه حضور یافتند و به اذعان غرفه گذاران و بازدید کنندگان نسبت به سالهای گذشته متمایز بود.


در پایان از کلیه غرفه‌گذاران، بازدید کنندگان، حامیان مالی، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی، مجریان برگزاری، اصحاب رسانه و شوراهای سیاستگذاری این سه نمایشگاه و به خصوص مدیر کل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک و همکارانشان در برگزاری این نمایشگاه تقدیر و تشکر نموده و امیدواریم در سال‌های آتی این نمایشگاه‌ها با کیفیت بهتری برگزار گردند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال