نشست خبری و مطبوعاتی رویدادهای نمایشگاهی صنعت نساجی در مهر ماه

صبح روز دوشنبه هفدهم مهر ماه نشست مشترک خبری و مطبوعاتی نمایشگاه های ایرانتکس و ایران مد و امپکس نمایشگاه های نساجی و پوشاک و کیف و کفش و چرم با حضور نمایندگان تشکل های برگزار کننده و مجریان این نمایشگاه ها برگزار شد.

دکتر محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک که با همراهی دکتر سلیقه در این نشست حضور داشت برگزاری همزمان این نمایشگاه ها را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد هم افزایی و تلاش تشکل ها و مجریان برگزاری منجر به برگزاری نمایشگاه موثر و خوبی در هفته آتی شود.
در این نشست که دکتر شاهین کاظمی و مهندس امامی رئوف از انجمن صنایع نساجی ایران به عنوان برگزارکننده نمایشگاه ایرانتکس و مهندس مجید نامی و مجید افتخاری از اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک از برگزارکنندگان ایران مد و رسول شجری از ستاد برگزاری نمایشگاه چرم و کیف و کفش امپکس حضور داشتند نمایندگان منتخب ستادهای برگزارکننده به طرح موضوعات مورد نظر پرداختند.
دکتر کاظمی در بخش ابتدایی سخنان خود ضمن عرض تشکر از تشکل های همکار و مجریان و متولیان این صنعت از نمایندگان رسانه ها بعنوان حامیان و تریبون های تشکل ها تقدیر نمود و نقش ایشان را در انعکاس دغدغه ها و نگرانی تشکل ها بسیار موثر و مهم دانست.

ایشان با اشاره به ساعت نامناسب برگزاری نمایشگاه ها و نیز فضای کم و نامناسب سایت نمایشگاهی برای صنایع گسترده و عظیم نساجی از سازمان توسعه تجارت و شرکت بین المللی سهامی نمایشگاه ها خواست تا نسبت به این موضوعات توجه جدی تری داشته باشند. دکتر کاظمی با طرح این موضوع که توسعه اتفاقی نیست به موضوع تدوین و نهایی شدن  برنامه توسعه هفتم در مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و خواستار توجه جدی مجلس به جایگاه صنعت نساجی در سند توسعه هفتم شد.

ایشان با اشاره به تحقیقات و مطالعات انجام شده در واحد مطالعات راهبردی و آماری انجمن صنایع نساجی ایران به غفلت دولتمردان از جایگاه و اهمیت این صنعت در تدوین برنامه هفتم پرداخت وی اشتغال و ارزش افزوده و مزیت های صنعت نساجی را برای دستیابی به اهداف برنامه توسعه هفتم پراهمیت توصیف کرد و خواستار دقت نظر بیشتر نمایندگان مجلس در این خصوص شد.


نایب رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه با ارایه تحلیل های اماری از تجارت و تولید این صنعت به ارزش افزوده چشمگیر صنایع نساجی پرداخت.
در ادامه این نشست مجید افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک به نمایندگی ستاد برگزاری نمایشگاه پوشاک به طرح مسائل و مشکلات صنعت پوشاک ایران در حوزه تامین مواد اولیه و مشکلات قطع برق و گاز و نیز وجود کالای قاچاق پوشاک در سطح عرضه پرداخت و از دولتمردان خواست برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

رسول شجری رئیس ستاد امپکس نیز با اشاره به همزمانی نمایشگاه‌های نساجی و پوشاک و چرم و کیف و کفش به نقش بسزای صنعت نساجی در ایجاد اشتغال ارزش افزوده در صنعت اشاره نمود و توجه به سرمایه‌گذاری و بازسازی و نوسازی این صنعت در برنامه توسعه هفتم را یادآور شد.
لازم به توضیح است که نمایشگاه‌های مذکور از ۲۳ تا ۲۶ مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهند شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال