جایگاه صنعت نساجی در برنامه توسعه هفتم کجاست؟

بیست و یکمین نشست دبیرخانه مشترک تشکل‌های صنفی و صنعتی نساجی و پوشاک کشور به میزبانی انجمن نساجی استان البرز صبح روز شنبه پانزدهم مهرماه در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان تشکل‌های نساجی و پوشاک عضو این دبیرخانه برگزار شد در خصوص اهم موضوعات مشترک تشکل‌های عضو بحث و تبادل نظر شد. در بخش آغازین این نشست یداله مالمیر رئیس انجمن نساجی استان البرز و دبیر دوره‌ای دبیرخانه مشترک به ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه در دوره تصدی خود در یک سال گذشته پرداخت و چالش‌ها و مشکلات اجرایی و اداری دبیرخانه را مطرح نمود.

پس از ایشان مهندس امامی رئوف دبیر انجمن صنایع نساجی ایران طبق دستور جلسه به موضوع لزوم توجه به جایگاه صنایع نساجی و پوشاک در سند برنامه هفتم توسعه اشاره نمود با اشاره به فعالیت‌ها و پیگیری‌های انجام شده توسط انجمن صنایع نساجی ایران در این خصوص به لزوم تخصیص تسهیلات پنج میلیارد دلاری ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی صنایع نساجی پرداخت ایشان با اشاره به محاسبات انجام شده در واحدهای مطالعات راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و پیش بینی‌های صورت گرفته در سند راهبردی نساجی و فرش در دفتر صنایع منسوجات و پوشاک از تشکل‌های مختلف خواست تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نمایندگان مجلس در استان های مختلف در جهت توجه به جایگاه صنعت نساجی در برنامه توسعه هفتم استفاده نمایند.

امامی رئوف همچنین با اشاره به رویدادهای اخیر در مهر و آبان ماه و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نساجی و پوشاک در ۲۳ تا ۲۶ مهر ماه همچنین نمایشگاه فرش و کفپوش از سوم تا ششم آبان ماه، برگزاری کنفرانس ملی مهندسی نساجی دوم تا چهارم آبان ماه و سمپوزیوم فرش ماشینی در سوم آبان ماه را تریبون مناسبی برای طرح درخواست توجه جدی‌تر به صنعت نساجی در برنامه توسعه هفتم دانست.


در ادامه این نشست مهندس سعید جلالی قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به سوابق پیگیری‌های مربوط به مبارزه با قاچاق پوشاک این موضوع را جزو اولویت‌های دبیرخانه مشترک دانست ایشان همچنین به اشاره به لزوم تداوم ممنوعیت واردات پوشاک به فضای نامناسب محیط کسب و کار و رقابت نابرابر تولید کنندگان داخلی با رقبای خارجی خود پرداخت و خواستار اتفاق نظر هم افزایی بیشتر تشکل‌های عضو برای مبارزه حداکثری با قاچاق شد .

در ادامه این نشست حاضرین در جلسه به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات مورد بحث در دستور جلسه شدند و در بخش پایانی این نشست با برگزاری انتخابات مدیریت دبیرخانه مشترک برای یک سال آینده به اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک محول گردید، لازم به توضیح است که این دبیرخانه از سال ۹۶ آغاز به کار کرده است و ریاست آن برای دوره‌های یک ساله تعیین می‌گردد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال