ضرورت اصلاح مدل اقتصادی کشور در مراسم چهاردهمین دوره معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران مطرح شد

آیین معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۰ تهران از سوی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی تهران و با حضور استاندار تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس و مقامات استانی و جمع کثیری از فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

در این مراسم از ۱۴ صادرکننده به عنوان صادرکننده نمونه، ۷ صادرکننده شایسته تقدیر و ۲۱ صادرکننده به عنوان پرچمداران صادرات تجلیل شد.

مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۰ استان تهران در محل سالن همایش‌های هتل بزرگ ارم تهران برگزار ‌شد. برگزاری این مراسم و اجرای فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه استان چند سالی است که از سوی وزارت صمت و سازمان صمت استان به اتاق بازرگانی تهران تفویض شده است. در سال جاری نیز بعد از اجرای مراسم روز ملی صادرات و انتخاب صادرکنندگان نمونه کشور، فرآیند ثبت‌نام، دریافت مدارک و ارزیابی آن توسط کارگروه تشکیل شده در اتاق تهران آغاز شد و در نهایت روز دوشنبه ۱۹ دی ماه صادرکنندگان نمونه معرفی شدند و از آنها تقدیر شد.

در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۰ استان تهران، استاندار تهران، رئیس اتاق تهران، معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، مدیرکل استاندارد استان تهران، مدیرکل سازمان صمت استان و دو تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. در این مراسم ۱۴ بنگاه اقتصادی به عنوان صادرکننده نمونه معرفی و هفت بنگاه نیز شایسته تقدیر شناخته شدند. هم‌چنین در این مراسم از ۲۱ بنگاهی که پیشتر به عنوان صادرکننده نمونه کشوری شناخته شده بودند و در محدوده استان تهران فعالیت داشتند، با اعطای لوح تقدیر، تجلیل شد.
در آغاز این مراسم معاون کسب‌وکار اتاق تهران و رئیس دبیرخانه اجرایی انتخاب صادرکنندگان نمونه، با ارائه گزارشی از روند اجرای این فرآیند، گفت: فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه، با انتشار آگهی فراخوان در سایت اتاق تهران، سایت سازمان توسعه تجارت و سایت سازمان صمت استان تهران آغاز شد. همچنین از طریق میز الکترونیک خدمات سازمان توسعه تجارت نیز ثبت‌نام انجام گرفت. بدین ترتیب ۸۴ شرکت برای حضور در این رقابت ثبت‌نام کردند که این رقم رشدی ۲٫۵ برابری را نسبت به رویداد سال گذشته نشان می‌دهد. اما از این میان ۴۷ شرکت واجد شرایط حضور در رقابت شناخته شدند.
هومن حاجی‌پور با بیان اینکه گروه‌های کالایی مورد ارزیابی از لوازم خانگی تا دارو و تجهیزات و محصولات شیمیایی و محصولات کشاورزی را در بر می‌گرفت، ادامه داد: معیارهایی که در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه مورد توجه قرار گرفت، شامل مواردی چون درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازار، عضویت در تشکل‌ها و مهارت فنی و تخصصی شرکت در صادرات بوده است.
حاجی‌پور سپس با اشاره به اینکه تمرکز شرکت‌های صادراتی ایران عمدتاً معطوف به آسیا بوده و تنوع‌بخشی به بازارها مغفول واقع شده است، افزود: مقاصد تجاری عمده صادرکنندگان استان تهران کشورهای عراق، امارات، هند، چین، روسیه و ترکمنستان است.


در ادامه این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان در سال ۱۴۰۰ تقدیر شد. هم‌چنین از هفت شرکت به عنوان شایستگان تقدیر و از ۲۱ صادرکننده ملی در استان تهران به عنوان پرچمداران صادرات تجلیل به عمل آمد.
در این برنامه از شرکت قالی سلیمان به مدیرعاملی سعید منزوی‌زاده بعنوان شرکت صادرکنندگان نمونه استان تهران و از شرکت تولیدی شهر فرش ایرانیان به عنوان پرچمداران صادرات تقدیر بعمل آمد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال