اصلاح و ابلاغ بخشنامه حقوق گمرکی ماشین آلات نو و مستعمل در سال ۱۴۰۱ با تلاش انجمن صنایع نساجی ایران

همانطور که مستحضر می باشید از ابتدای سال جاری معافیت واردات ماشین آلات نو و مستعمل لغو و در راستای قانون جهش تولید و حمایت از دانش بنیان ها با تصویب مجلس شورای اسلامی حقوق گمرکی ۴ درصد برای ورود ماشین آلات در دستور کار قرار گرفت و به تبع حذف معافیت گمرکی بطور سیستمی مالیات ارزش افزوده نه درصدی نیز مشمول گردید.

اگرچه با پیگیری های قبلی سود بازرگانی ورود ماشین آلات نساجی بدلیل عدم ساخت داخل اکثر ماشین آلات صفر بود لیکن اخذ ضمانت بانکی و چک برای مالیات ارزش افزوده  مشکلات بسیاری را برای واحدهای عضو ایجاد نمود که از ابتدای سال موضوع لزوم کاهش تعرفه و حذف ارزش افزوده در جهت حمایت از سرمایه گذاری های بازسازی و نوسازی صنعت نساجی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در جلسات مختلف هیئت مدیره انجمن با نمایندگان  دولت و مجلس مورد پیگیری جدی قرار گرفت که اخبار آن قبلا به اطلاع اعضا رسیده است .


در هفته گذشته دستورالعملی در دفتر معاونت ماشین الات تجهیزات وزارت صمت تدوین شده بود که بر اساس آن اگرچه حقوق گمرکی به یک درصد کاهش می یافت لیکن صرفا ماشین آلات نو مشمول عودت چک ارزش افزوده  میگردیدند و انجمن صنایع نساجی بلافاصله نسبت به مکاتبه و برگزاری جلسات در این خصوص اقدام نمود و پیرو نشست هایی با حضور نمایندگان انجمن و با جلب همراهی سایر تشکل ها نسبت به مکاتبه و نشست مشترک با مدیران دفتر ماشین سازی بخصوص سرکار خانم مهندس یزدانی فر و دکتر موسوی معاون محترم وزیر صمت ، دکتر گرجی مدیرکل محترم دفتر منسوجات و پوشاک ، دکتر سلمانی مدیرکل دفتر پایش کسب و کار و مذاکره با مهندس نیازی معاون طرح و برنامه صمت و... اقدام نمود و خوشبختانه با جلب نظر مساعد این عزیزان از ابلاغ آن ممانعت بعمل آمد و در نهایت مصوبه ابلاغی ماشین آلات نو و مستعمل را شامل گردید.


لذا پیرو استعلام اعضای محترم به اطلاع میرساند بخشنامه مذکور به امضای مهندس نیازی معاون محترم طرح و برنامه وزیر به استانها ابلاغ گردیده است وضمن سپاس از همراهی مسئولین مربوطه بخصوص معاونت امورصنایع عمومی و مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک، و سایر تشکلها،  واحدهای محترم میتوانند نسبت به بهره مندی از این مصوبه تا پایان سال اقدام فرمایند. همچنین انجمن به طور جدی پیگیر برقراری مجدد معافیت ورود ماشین آلات در سال آتی نیز می باشد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال