گزارش نشست بررسی برنامه راهبردی صنایع نساجی و پوشاک

دومین جلسه بررسی برنامه راهبردی صنایع نساجی و پوشاک ایران در روز چهارشنبه 20 مهر ماه با حضور مدیر کل دفتر منسوجات و پوشاک وزارت صمت (آقای دکتر گرجی )، معاونین مدیر کل و کارشناسان ارشد این دفتر و همچنین با حضور نمایندگان تشکل های نساجی (انجمن صنایع نساجی ایران، اتحادیه تولید و صادرات ایران، انجمن پوشاک ایران و اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک) در سالن جلسات وزارت صمت تشکیل شد.

در این نشست رئوس برنامه راهبردی صنایع نساجی و پوشاک که توسط دفتر منسوجات و پوشاک تهیه شده است توسط آقای مهندس فتحی (از کارشناسان ارشد این دفتر)  تشریح شد. سپس هر یک از نمایندگان تشکل های حاضر در این جلسه ضمن بیان نقطه نظرات کارشناسی خود بخش هایی از این برنامه را بررسی و با تبادل نظر گروهی مورد ارزیابی قراردادند. حاضرین در جلسه به اتفاق بر دقت و صحت برآوردهای آماری و قابلیت عملیاتی بودن این طرح راهبردی تاکید داشتند.

در ادامه آقای دکتر گرجی توصیه هایی در تسریع تدوین برنامه های راهبردی صنعت نساجی و پوشاک با نگاه صادرات محور داشتند. ایشان اظهار امیدواری کردند با توجه به اینکه بزودی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد هرچه زودتر این برنامه ها با نظرات کارشناسی تشکل ها تکمیل و نهایی شود. همچنین ایشان تاکید کردند که در تدوین نهایی این برنامه ها از مشاوره و نظرات اساتید و کارشناسان ستادهای علمی و فناوری و بخصوص ستاد نانو در جهت نوآوریهای خلاقانه در توسعه کمی و کیفی صنعت نساجی و پوشاک استفاده شود تا بتوان با استفاده از دستاوردهای پژوهشی ستاد نانو برنامه های توسعه صنایع نساجی و پوشاک را بر مبنای تولید دانش بنیان پیش برد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال